Performancing Metrics

ابداع فناوری جدید برای برقراری ارتباط میان خودروهای هوشمند و عابران پیاده | اتاق خبر
کد خبر: 182565
تاریخ انتشار: 12 آذر 1394 - 13:50
گوگل فناوری جدیدی را به نام خود ثبت کرده که به خودروهای هوشمند امکان می‌دهد تا از قصد و نیت عابران پیاده برای عبور از تقاطع ها و خیابان ها مطلع شوند....

گوگل فناوری جدیدی را به نام خود ثبت کرده که به خودروهای هوشمند امکان می‌دهد تا از قصد و نیت عابران پیاده برای عبور از تقاطع ها و خیابان ها مطلع شوند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ای ویک، این فناوری تبادل اطلاعات میان عابران پیاده و خودروهای هوشمند را ممکن می کند. به عنوان مثال خودروهای مذکور می توانند عابران پیاده  را از برنامه خود برای عبور از یک تقاطع و ... مطلع کرده و جلوی تصادف احتمالی را بگیرند.

خودروهای مجهز به این فناوری از علائم الکترونیکی، نور، بلندگو یا دست ها و چشم های رباتیک برای اطلاع رسانی به عابران پیاده در مورد کندشدن حرکت خود، توقف، دور زدن و ...استفاده می کنند.

انتظار می رود این شیوه ارتباطی در ماه های آینده توسعه یابد و از فناوری های تازه ای برای اطلاع رسانی در مورد دور زدن، توقف، فشردن ترمز، بوق زدن و ... به عابران پیاده توسط خودروهای هوشمند استفاده شود.

گوگل همچنین در تلاش است قابلیت برقراری ارتباط میان خودروهای هوشمند را به این محصولات اضافه کند تا از برخورد آنها با یکدیگر اجتناب شود. البته انجام چنین کاری با توجه به فناوری های متنوع به کار گرفته شده در خودروهای ساخت شرکت های مختلف کار چندان ساده ای نیست.

منبع: فارس

 
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید