Performancing Metrics

رئیس بانک مرکزی آمریکا این بار هم خلف وعده می‌کند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 182570
تاریخ انتشار: 12 آذر 1394 - 15:10
در حالی فدرال رزرو آمریکا تقریبا یکسال است درباره افزایش نرخ بهره در این کشور وعده‌های واهی می‌دهد که این بار هم جانت یلن،‌ به افزایش نرخ بهره در جلسه دو هفته آینده ...

در حالی فدرال رزرو آمریکا تقریبا یکسال است درباره افزایش نرخ بهره در این کشور وعده‌های واهی می‌دهد که این بار هم جانت یلن،‌ به افزایش نرخ بهره در جلسه دو هفته آینده با شک و تردید نگاه کرده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  خبرگزاری فارس،‌ جانت یلن رئیسی که یکسال پیش به سمت ریاست فدرال رزرو آمریکا منصوب شد از آن زمان مرتب به طبل افزایش نرخ بهره در این کشور می‌کوبد اما هر بار خلف وعده  کرده و این افزایش را به ماه و ماههای بعد موکول می‌کند.

آخرین وعده ایشان مربوط به نشست دو هفته آینده است که این بار کارشناسان تقریبا مطمئن بودند که فدرال رزرو نرخ بهره را در این کشور افزایش خواهد داد. اما ظاهرا این بار هم فدرال رزرو به وعده خود عمل نخواهد کرد.

این خلف وعده از آنجا استنباط می‌شود که خانم یلن دوهفته مانده به نشست مهم بانک مرکزی از وجود اختلاف عقیده در بین اعضای کمیته سیاست پولی نسبت به افزایش و یا عدم افزایش نرخ بهره این نهاد خبر داده است.

خبر افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره بازار‌های بین‌المللی را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد، نوسان‌های طلا و ارز و نفت در بازار تا حدود زیادی متاثر از این تصمیم است،

در این میان بسیاری کارشناسان معتقدند آمریکا شل و سفت کردن افزایش نرخ بهره را به عنوان ابزاری برای اهداف اقتصادی خود استفاده می‌کند.

جانت یلن در حالی به سخنان دو پهلوی خود را تکرار می‌کند، می گوید میزان رشد اقتصادی کشورش طی سالهای آینده به قدری خواهد بود که متضمن اشتغالزایی مناسب در کشور باشد.

از سوی دیگر رئیس بانک مرکزی ایالات متحده نسبت به رسیدن به نرخ دو درصدی تورم در کشور یعنی هدف از پیش تعیین شده نهاد تحت امرش ابراز خوشبینی کرده است. به اعتقاد وی تاثیر منفی سقوط قیمت نفت بر روی نرخ تورم تا سال آینده کمتر خواهد شد.

وی می گوید میزان رشد اقتصادی کشورش طی سالهای آینده به قدری خواهد بود که متضمن اشتغالزایی مناسب در کشور باشد.

بازارهای مالی بی صبرانه در انتظار نتیجه اجلاس مهم ۱۵ و ۱۶ دسامبر بانک مرکزی آمریکا هستند. احتمال دارد این نهاد در پایان این نشست دو روزه نرخ بهره خود را از حدود صفر درصد افزایش دهد.

 
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید