Performancing Metrics

تشكيل وزارتخانه جديد نقش سازمان صنايع كوچك را پررنگتر مي كند | اتاق خبر
کد خبر: 1827
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1390 - 15:57

معاون وزير صنايع و معادن گفت: تشكيل وزارتخانه جديد صنعت،معدن و تجارت  موجب پررنگتر شدن نقش سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در توليد خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن؛ «خدامراد احمدي» ادغام وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع و معادن را گامي مهم در راستاي توليد صادراتگرا ارزيابي كرد و افزود: تلاش براي توليد با كيفيت با استانداردهاي جهاني پس از ادغام وزارتخانه‌هاي صنايع و معادن و بازرگاني دو چندان خواهد شد.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران تاكيد كرد: با تشكيل وزارتخانه جديد موضوعات مربوط به تجارت ،توليد و صنعت كشور با جديت بيشتري دنبال خواهد شد و حرفهاي بيشتري براي گفتن در بازارهاي جهاني خواهيم داشت.

وي با تاكيد بر اينكه با تشكيل وزارتخانه جديد نقش سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران نيز پررنگتر از گذشته خواهد شد، خاطرنشان كرد: اين سازمان با قدرت و در راستاي افزايش بهره وري تلاش خود را دو چندان مي كند تا اهداف سال جهاد اقتصادي محقق شود و به هيچ عنوان در اجراي مامويتهاي قانوني كوتاهي نخواهيم كرد.

معاون وزير صنايع و معادن تاكيد كرد:  امروز وضعيت توليد و صنعت در نقطه‌اي قرار گرفته كه اگر تجارت و توليد در كنار يكديگر قرار نگيرند، ظرفيتهاي لازم در امر توليد به وجود نخواهد آمد.

"احمدی" با تاكيد بر اينكه هيچ مجموعه‌اي قرار نيست حذف يا جايگزين مجموعه ديگر شود، افزود: قرار است يك وزارتخانه جديد با شرح وظايف مشخص براي حضور پررنگتر در بازارهاي جهاني و توليد كالاهاي با كيفيت تشكيل شود.

 معاون وزير صنايع و معادن تاكيد كرد: كالاي ايراني بايد به جايگاه واقعي خود در سبد خريد جهاني دست يابد و بازار جهاني بايد كمبود اين كالا را در بدنه خود حس كند.

وي  اضافه كرد: با تشكيل اين وزارتخانه وجهه و رويكرد بين المللي اقتصاد ايران از خام فروشي و فروش مواد اوليه به سمت فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر و صدور خدمات مهندسي تغيير خواهد كرد.

وي با برشمردن ماموريتهاي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي بعنوان يك سازمان توسعه اي، اهم ماموريت اين سازمان را ساماندهي صنايع كوچك ذكر كرد و ادامه داد: ايجاد زيرساخت براي شهركهاي صنعتي از ماموريتهاي فرعي اين سازمان محسوب مي شود و اين سازمان در حكم ظرفي مناسب براي ماموريت هاي جديد صنعتي در كشور تعيين شده است.

"احمدي" افزود: با توجه به ظرفيت توليد و سرمايه گذاري صنعتي كه در كشور بوجود آمده است و نياز به تجارت اين توليدات ادغام اين دو وزارتخانه موجب فعال شدن شهركهاي صنعتي خواهد شد.

به گفته وي كنار هم قرار گرفتن دو بال توليد و تجارت در كنار يكديگر اهداف كشور در زمينه توليد صادراتگرا را محقق خواهد كرد.

منبع : پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن

           

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید