Performancing Metrics

70درصد فلافل فروشی‌های تبریز از روغن سوخته استفاده می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 182758
تاریخ انتشار: 12 آذر 1394 - 20:50
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه 70 درصد فلافل فروشی‌های شهرستان تبریز از روغن‌های سوخته و غیر مجاز استفاده می‌کنند....

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه 70 درصد فلافل فروشی‌های شهرستان تبریز از روغن‌های سوخته و غیر مجاز استفاده می‌کنند.

سعید شبستری در جلسه کمیته بیماری های خاص استان با انتقاد از افزایش مراکز فروش فلافل در سطح شهر تبریز ادامه داد: متاسفانه براساس گزارش علوم پزشکی، 70 درصد این مراکز برای پخت فلافل از روغن‌های فاسد و آلوده استفاده کرده‌اند که باید اداره کل تعزیرات، اقدام مناسبی در این خصوص انجام دهد.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در کشور عنوان کرد: هزینه های درمان بیماری، سرسام آور است و دولت با توجه به تحریم‌های نفتی، نمی‌تواند کمک نقدی چندانی به بخش سلامت تزریق کند. با وجود برخی کمبودها، طرح تحول نظام سلامت به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود و مردم نیز از مهم، رضایت کامل دارند، به طوریکه تمایل مردم به استفاده از خدمات بیمارستان‌های دولتی افزایش یافته است.

شبستری از دانشگاه علوم پزشکی خواست که جلسات مشترکی با انجمن‌های بیماری‌های خاص برگزار کرده و میزان تخفیف در خرید دارو برای بیماران خاص را مشخص کند.

وی همچنین از نهادهای حمایتی همچون اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خواست تا نهایت تلاش و اقدام لازم در جهت تحت پوشش قرار دادن بیماران خاص را انجام دهند.

شبستری با تاکید بر لزوم استفاده از توان خیرین در تامین نیازهای بیماران خاص، اظهار کرد: صدا و سیما و رسانه‌های ارتباط جمعی تلاش کنند تا با یکسری اقدامات فرهنگی، خیرین را بیش از پیش به سمت این مهم سوق دهند.

وی در دومین درخواست خود از متولیان سلامت و فرهنگ جامعه خواست تا اقدامات لازم در خصوص نهادینه ساختن فرهنگ اهدای عضو و تشویق مردم به این امر را انجام دهند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید