Performancing Metrics

مجوز فعالیت شرکت ابر تجارت در فارس لغو شد | اتاق خبر
کد خبر: 183235
تاریخ انتشار: 13 آذر 1394 - 16:50
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس ضمن تاکید بر غیر مجاز بودن فعالیت شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای گفت :مجوز فعالیت شرکت ابر تجارت در این است...
 
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس ضمن تاکید بر غیر مجاز بودن فعالیت شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای گفت :مجوز فعالیت شرکت ابر تجارت در این استان لغو گردید.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس ، احمد رحمانیان افزود: در پی محرز شدن تخلفات شرکت بازاریابی شبکه ای ' ابر تجارت کهکشان ' و در راستای پیشگیری از مالباخته شدن مردم، مجوز فعالیت این شرکت به استناد ماده 20 آیین نامه اجرای چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر اصناف در فضای مجازی از سوی مرکز اصناف و بازرگانان و دبیر هیأت عالی نظارت لغو گردیده و شرکت مذکور در حال حاضر مجاز به فعالیت نمی باشد. وی با اشاره به برخورد قانونی با شرکت های هرمی در اجرای تبصره ماده یک قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور گفت: در بازاریابی شبکه ای شخص حقوقی به صورت حقیقی و یا در فضای مجازی افرادی را به عنوان بازاریاب به منظور فروش محصولات خود به کار می گیرد و هر بازاریاب با معرفی بازاریاب دیگر به عنوان زیرمجموعه خود با ایجاد گروه فروش چندسطحی موجب گسترش و افزایش فروش می گردد و در قبال آن پاداش یا کمیسیون دریافت می نماید. وی ضمن هشدار به خانواده ها در خصوص فعالیت جوانان در این دسته از شرکت ها گفت: متأسفانه مسئولان این شرکت ها با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده و همچنین تبلیغات کذب مبنی بر به دست آوردن درآمدهای کلان، زمینه جذب جوانان را فراهم می کنند که در ادامه فعالیت های بازاریابی زمینه ایجاد مفسده های مختلف فراهم می گردد. این مقام قضایی استان تصریح کرد: اغلب شرکت های بازاریابی شبکه ای از اهداف اصلی ترسیم شده در اساسنامه که همان عرضه محصولات مفید و پرمصرف، رونق تولید داخلی، حذف واسطه ها و پویایی اقتصادی است؛ فاصله گرفته و اغلب به فروش محصولات خارجی قاچاق روی می آورند که ضمن لطمه به اقتصاد داخلی، بیشتر ترویج مصرف گرایی و گرایش به محصولات غیرضروری مانند لوازم آرایشی است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس همچنین از استفاده این شرکت ها از برچسب های جعلی اصالت و سلامت محصولات داخلی عرضه شده خبر داد و افزود: اغلب محصولاتی در فرایند فعالیت بازاریابی شبکه ای عرضه می گردد دارای کیفیت نازل با قیمت های غیرمتعارف است که این امر موجب فریب افراد می گردد. رحمانیان افزود: به دلیل مجهول و غیرشرعی بودن منابع تأمین کالا و طریق سوددهی شرکت های هرمی صرفاً شرکت هایی که مجوز فعالیت از مرکز اصناف و بازرگانان ایران و دبیرخانه هیات عالی نظارت را اخذ نموده اند مجاز به فعالیت می باشند، خاطرنشان کرد: مسئولیت نظارت بر فعالیت شعب شرکت های مجاز و بازاریابان به عهده صاحب پروانه کسب است. این مقام قضایی اظهار داشت: مردم هنگام فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای دقت کنند؛ چرا که برخی از این شرکت ها دارای مجوز می باشند اما ماهیت اقدام آنان به صورت هرمی و با وعده پرداخت سودهای زیاد و غیرمتعارف می باشد. وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم می توانند به منظور اطلاع درخصوص ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه ای و شرکت های مجاز، به آدرس اینترنتی www.networkmarketing.mimt.gov.ir مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت هرمی شرکت های مذکور بلافاصله مراتب را به این معاونت و یا مرکز اصناف و بازرگانان اعلام نمایند.

نظرات
حسین
| |
2015-12-06 20:25:42
به نظر من وقتی پدر ومادرتون راضی نیست وارد این شرکت ها نشوید پدر و مادرتون را با پول که هیچ با دنمیا هم عوض نکنید .همیشه مرد خودتون باشید.بای.
ADS
ADS
پربازدید