Performancing Metrics

قراردادهای جدید نفتی ایران شرایط سرمایه گذاری بلندمدت را فراهم کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 183296
تاریخ انتشار: 13 آذر 1394 - 14:30
مدیر زمین شناسی و رئیس بخش نوآوری و مطالعات خاص شرکت اس.جی.اس سوئیس گفت: قراردادهای جدید نفتی در کنار سایر ویژگی ها و برتری های ایران، بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری...

مدیر زمین شناسی و رئیس بخش نوآوری و مطالعات خاص شرکت اس.جی.اس سوئیس گفت: قراردادهای جدید نفتی در کنار سایر ویژگی ها و برتری های ایران، بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری خارجی فراهم کرده است و شرکت های بین المللی به همکاری بلندمدت می اندیشند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا «آندریاس هافمن»  افزود: با قراردادهای قبلی ایران (در صنعت نفت و گاز) آشنا بودم؛ باید بگویم قراردادهای جدید نسبت بسیار بهتر شده و شرایط مناسبی را برای ایران و سرمایه گذار خارجی فراهم می کند. وی با بیان اینکه «برای ما مهم است که ایران چه می خواهد و چه انتظاراتی دارد»، ادامه داد: ایران روی مدل جدید قراردادهای نفتی موسوم به ICP خوب کار کرده و ضعف های گذشته را تا حد زیادی برطرف کرده است. فافمن افزود: آنچه ایران در زمینه انتقال دانش و فناوری می خواهد، معقول و شدنی است و گمان نمی کنم هیچ شرکتی با آن مشکل داشته باشد. شرکت های بین المللی به تعهدات خود پایبندند و به همکاری های بلندمدت می اندیشند. وی، لغو تحریم ها علیه صنعت نفت ایران و بازگشت کشورمان به بازارهای جهانی را یک فرصت بی نظیر برای شرکت های بزرگ دانست و افزود: اس.جی.اس امیدوار است بتواند در توسعه میادین نفت و گاز با ایران همکاری کند. رئیس بخش نوآوری و مطالعات خاص شرکت اس.جی.اس اضافه کرد: رقابت ها دشوار خواهد بود؛ شاید شماری از شرکت ها توانسته اند بعضی از پروژه های ایران را برای سرمایه گذاری در اختیار گرفته باشند. وی، اقداماتی که مهندسان ایرانی تاکنون در میادین نفت و گاز انجام داده اند را بسیار ارزشمند دانست و گفت: به نظر می رسد توان ایران در بخش نیروی انسانی قابل ملاحظه باشد. شرکت اس.جی.اس سوییس (SGS S.A) از شرکت های پیشتاز جهان در زمینه خدمات بررسی، تائید، آزمایش و صدور گواهینامه، در سال 1878 تاسیس شده است. سهام این شرکت، جزو سهام های برتر بورس سوئیس است. همایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران روزهای هفتم و هشتم آذرماه با حضور نمایندگان 137 شرکت بین المللی از کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران برگزار شد. این همایش با استقبال شرکت های بین المللی فعال در صنعت نفت ایران و جهان مواجه شد بطوری که شرکت های معتبر نفتی، برای اطلاع از مفاد این مدل جدید قرارداد، نمایندگانی را به تهران اعزام کردند. کارشناسان در نشست تخصصی این همایش که با عنوان معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی از منظر حقوقی و قراردادی برگزار شد، جزئیات مدل جدید قراردادهای نفتی ایران(IPC) را برای نمایندگان داخلی و خارجی شرکت های نفتی تشریح کردند. همچنین در جریان برگزاری این همایش، 52 میدان نفتی و گازی ایران با هدف جذب منابع مالی و فناوری های جدید به نمایندگان شرکت های نفتی داخلی و خارجی معرفی شد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید