Performancing Metrics

تفاهم‌نامه همكاري ميان اتاق‌هاي بازرگاني ايران و ليتواني به امضا رسيد | اتاق خبر
کد خبر: 2040
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1390 - 11:29

در ديدار «سيد لاسكاس» دبيركل اتحاديه اتاق‌هاي بازرگاني، صنايع و مشاغل ليتواني با «دكتر محمد نهاونديان» رئيس اتاق ايران، تفاهم‌نامه همكاري ميان اتاق‌هاي بازرگاني ايران و ليتواني به امضاي دو طرف رسيد.

به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، «دكتر محمد نهاونديان» با معرفي اتاق ايران اعلام كرد:« خاورميانه نقش مهمي در تاريخ ايفا كرده و از منظر اقتصادي نيز داراي گروه بندي‌هاي متفاوتي از كشورها است. گروهي از كشورها با عنوان اقتصادهاي نفتي شناخته مي شوند و گروهي داراي اين ويژگي نيستند، اما با نگاه به آينده و توجه به پويايي، توليد و پتانسيل رشد، كشور ايران از جايگاه خاصي برخوردار است.»

رئيس اتاق ايران با بيان اين‌كه «ايران با جمعيتي جوان و تحصيل‌كرده در مقايسه با ديگر كشورهاي منطقه از سرمايه انساني بالايي برخوردار است» تصريح كرد:« اهميت نيروي جوان بيش از دارا بودن منابع طبيعي است. »

وي هم‌چنين افزود: « موقعيت ژئوپوليتيكي ايران و واقع شدن ميان خزر و خليج فارس بر اهميت آن مي‌افزايد و همين امر باعث شده كه ايران، بهترين شبكه براي دسترسي به كشورهاي آسياي ميانه باشد. ايران جزء بزرگترين اقتصادهاي دنيا است و اگر كشوري خواهان ارتباط با خاورميانه باشد، ايران يكي از بهترين گزينه‌ها براي دسترسي به آن كشورها است.»

رئيس اتاق ايران با اشاره به حركت اقتصاد ايران از فعاليت بخش دولتي به بخش خصوصي، نقش اتاق به عنوان نماينده بخش خصوصي را در اين حيات اقتصادي، مهم ارزيابي كرد.

در ادامه اين جلسه درخصوص موضوعات همكاري ميان شركت هاي ايراني و ليتوانيايي مذاكره شد و يادداشت تفاهم همكاري ميان دو اتاق به امضاء رسيد.

سيد لاسكاس دبيركل اتحاديه اتاق‌هاي بازرگاني، صنايع و مشاغل ليتواني نيز ساختار و تشكيلات اتاق ليتواني را تشريح كرد.

او هم‌چنين موضوعاتي مانند دارا بودن 3000 شركت كوچك و متوسط به عنوان عضو اتاق، تشكيل اتحاديه اتاق ها از 5 اتاق منطقه اي در اين كشور، عضويت داوطلبانه اعضا و نقش اين اتاق در اقتصاد اين كشور و نيز در جبران بخشي از تأثيرات بحران مالي جهاني را مطرح كرد.

او افزود: « با وجود كاهش 25 درصدي توليد بر اثر بحران جهاني، ليتواني در سال گذشته شاهد رشد اقتصادي بوده و ميزان رشد اقتصادي در اين كشور رو به افزايش است.»

وي در ادامه صحبت هاي خود به موضوع تلاش ليتواني براي يافتن بازارهاي جديد به ويژه در منطقه خاورميانه اشاره كرده و در اين راستا از شروع ارتباط با اردن و سوريه و تلاش براي برقراري ارتباط با عربستان و امارات خبر داد.

هم‌چنين پس از اين جلسه، روساي دو اتاق، در محل استوديو صداي اتاق ايران حاضر شده و مشتركاً به انجام مصاحبه و ارائه گزارش از گفت‌و‌گوهاي خود پرداختند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید