Performancing Metrics

تعيين ضوابط و شرايط واردات 190 قلم کالاي مرتبط با بخش کشاورزي | اتاق خبر
کد خبر: 2075
تاریخ انتشار: 8 مرداد 1390 - 10:14

 اتاق نیوز- وزير جهاد کشاورزي از تعيين ضوابط و شرايط واردات 190 قلم کالاي مرتبط با بخش کشاورزي در سال جاري خبر داد.

به گزارش ايسنا ، صادق خليليان در حاشيه بازديد از هفتمين نمايشگاه تخصصي بين المللي دام، طيور و شيلات در محل نمايشگاه بين المللي مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر واردات محصولات کشاورزي، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزي اعلام کرده است که فقط در برخي از محصولاتي که کمبود داريم و در زماني که توليد کننده آن محصول را به فروش رساند، اقدام به واردات اين محصولات شود.

وي با اشاره به اينکه در زماني که توليد کنندگان محصولات کشاورزي توليداتشان را روانه بازار کنند حداکثر تعرفه وارداتي را اعمال     مي کنيم، تاکيد کرد: در برخي از محصولات کشاورزي نظير ميوه هاي غيرضروري که در داخل توليد مي شود ثبت سفارشي براي واردات انجام نمي شود.

وزير جهاد کشاورزي تصريح کرد: وزارت جهاد کشاورزي بر اساس قانون در سال گذشته در دو مقطع شهريور و مهرماه چارچوب شرايط و ضوابط واردات کالاهاي مرتبط با بخش کشاورزي را تعيين کرد.

خليليان از ممنوع شدن واردات شير خشک صنعتي به کشور در فروردين ماه سال جاري خبر داد و افزود: براي جبران کمبود محصولات کشاورزي بايد وزارت بازرگاني و بخش خصوصي اقدام به واردات محصولاتي که در کشور دچار کمبود شده اند، کنند.

وي با اشاره به اينکه در سال گذشته تنها 200 هزار تن گوشت وارد کشور شد، خاطرنشان کرد: سقف واردات گوشت در سال جاري بالغ بر 100 هزار تن است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید