Performancing Metrics

عسگر اولادی :استمهال بدهی های صنعتگران نیازمند بخشش بانک هاست | اتاق خبر
کد خبر: 2244
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1390 - 12:56

اسداله عسگر اولادی از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار اتاق نیوز با مثبت ارزیابی کردن  استمهال  بدهی های صنعتگران  گفت: در جلسه شورای گفتگو  که با حضور  چند تن از وزرا برگزار شد ؛استمهال  بدهی های صاحبان صنایع مورد بحث و تبادل نظر قرا رگرفت و در نهایت  قرار شد اتاق بازرگانی آئین نامه ایی در این خصوص تدوین کند .

عسگر اولادی در این باره افزود: البته علی رغم  اعلام این طرح از سوی بانک مرکزی، هنوز بسیاری از بانک ها این امر را قبول نکرده اند. اعلام بانکی مرکزی به معنای  الزام بانک ها به پذیرش این موضوع نیست.زیرا هیات مدیره بانک ها در این خصوص مستقل تصمیم گیری می کنند.

وی ادامه داد: به نظر من انجام این کار کمک بزرگی برای واحد های صنعتی محسوب می شود .البته قرار است آئین نامه ایی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه  در این زمینه تدوین شود تا بانک ها ملزم به اجرای این مصوبه شوند.

رئیس اتاق ایران و چین در پاسخ به این سوال که این امر تا چه حد قابلیت اجرایی دارد؛اظهار داشت:من در عملی شدن این کار تردید دارم. دلیل آن هم به عدم همکاری بانک های طلبکار بر می گردد. زیرا این بانک ها هستند که باید جرایم خود را ببخشند و زمان دریافت طلب خود را به تعویق بیاندازند. اما چنانچه  بانک ها جهت استمهال بدهی های صنایع همکاری کنند؛کمک بزرگی به بخش صنعت  می شود.

وی با اشاره به این که  با  اجرای این کار ممکن است عده ای  از شرایط موجود برای فرار از پرداخت بدهی های خود سوء استفاده کنند؛درباره شناسایی واحد هایی که واقعا به کمک نیاز دارند ؛خاطرنشان کرد:برای شناسایی افراد خوش حساب و بد حساب از یکدیگر باید حساب های آن ها  دقیقا مورد بازرسی قرار گیرد؛ تا تنها کسانی که وام خود را  در صنعت هزینه کرده اند؛از این حمایت بهره مند شوند.

عسگر اولادی همچنین   اضافه کرد:عده ایی با وام دریافتی به خرید  ماشین آلات و مواد اولیه برای کارخانه خود اقدام کرده اند  اما در ادامه راه  با مشکل مواجه شده و از بازپرداخت اقساط  وام خود بازمانده اند .در این بین کسانی هم هستند که وام دریافتی را در جایی به غیر از تولید و صنعت مانند خرید زمین و مسکن  هزینه کرده اند که به این دسته از وام گیرندگان نباید کمکی تعلق گیرد.

وی با بیان این که این حمایت نباید تنها به بخش صنعت محدود شود؛افزود:بخش های دیگر اقتصادی نظیر کشاورزی و تعاون هم باید مشمول این امتیاز شوند .

انتهای پیام

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید