Performancing Metrics

بسته سياستي پيشگيري و مبارزه با قاچاق كالا و تخلفات گمركي تدوين شد | اتاق خبر
کد خبر: 2917
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1390 - 10:11

رييس كل گمرك ايران گفت كه اين سازمان به ‌منظور پيشگيري و مبارزه همه‌جانبه با قاچاق كالا و تخلفات گمركي در مبادي رسمي، بسته سياستي، پيشگيري و مبارزه با قاچاق كالا و تخلفات گمركي را تهيه و ابلاغ كرده است .

به گزارش ايرنا از گمرك ايران، 'عباس معمار نژاد ' گفت : بسته سياستي مشتمل بر چهار سرفصل شامل پيشگيري از شكل‌گيري بسترهاي قاچاق كالا و تخلفات گمركي، نظارت بر عمليات گمركي، پيگيري دقيق پرونده‌هاي متشكله قاچاق و اشراف كامل نظارتي و آماري بر عملكرد است .

معمارنژاد افزود: انتظار مي‌رود با توجه به نامگذاري سال 1390 از سوي مقام معظم رهبري به‌عنوان سال جهاد اقتصادي، اين بسته بتواند در جهت كاهش ميزان قاچاق و تبعات آن بر فعاليت‌هاي سالم اقتصادي در كشور تأثيرگذار باشد.

به گفته وي ، گمرك به‌عنوان مرزبان اقتصادي در مرزهاي رسمي كشور مستقر و علاوه بر نظارت بر ورود و خروج كالا، طبق قانون نحوه اعمال تعزيرات حكومتي راجع به قاچاق كالا و ارز درخصوص پرونده‌هاي قاچاق به‌عنوان سازمان شاكي اقدام مي‌كند.

وي افزود: مبارزه با پديده شوم قاچاق كالا يكي از مصاديق جهاد اقتصادي محسوب مي شود و سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي براي پيشگيري و مبارزه با قاچاق كالا امري ضروري و اجتناب‌ناپذير است .

معاون وزير اقتصاد از تجهيز گمركات ورودي و خروجي به دستگاه‌هاي مدرن پرتونگاري، توزيع منطقي عمليات گمركي با بهره‌گيري از طرح آمايش سرزميني و تخصصي نمودن گمركات اجرايي به عنوان عوامل مؤثر در پيشگيري از شكل‌گيري بسترهاي قاچاق كالا و تخلفات گمركي ياد كرد.

متن كامل بسته سياستي در پايگاه اطلاع رساني گمرك www.irica.gov.ir منتشر شده است.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید