Performancing Metrics

هشدار رئیس کل بیمه مرکزی به جنگ قیمتی شرکت‌های بیمه | اتاق خبر
کد خبر: 300006
تاریخ انتشار: 14 آذر 1394 - 11:19
رئیس کل بیمه مرکزی: جنگ قیمتی بین شرکت‌های بیمه یکی از آسیب‌های جدی است.

هشتمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه با حضور وزیر اقتصاد در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

محمدابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی در ابتدای این همایش با بیان اینکه توانگری مالی و توانمندی مدیریتی موضوع این همایش است، افزود: مهمترین عامل در توانگری مالی سرمایه شرکت‌های بیمه است. به طوری که در حال حاضر سرمایه به چالش اصلی در صنعت بیمه تبدیل شده و شرکت‌های بیمه به دلیل بازدهی پایین قادر به جذب سرمایه کافی برای پوشش ریسک‌ها نیستند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه دولت حداقل سرمایه لازم برای تاسیس شرکت‌های بیمه تایید شده و این موضوع به دلیل عدم مشارکت سرمایه‌گذاران در افزایش سرمایه به یک چالش مقرراتی تبدیل شده و بازده پایین را به وجود آورده است.زیرا توجیه اقتصادی برای افزایش سرمایه در شرکت‌های بیمه وجود ندارد و مدیران بیمه این چالش را با سهامداران خود نیز دارند.

رئیس کل بیمه مرکزی به راه‌حل این چالش اشاره کرد و گفت: راه‌حل مطلوب این است که به جای تعیین سرمایه برای شرکت‌های بیمه و به دلیل حاشیه توانگری قابل قبول در این صنعت، حاشیه توانگری ملاک قرار داده شود و از دولت درخواست شود که مصوبه هیات وزیران را لغو کرده و به صنعت بیمه اجازه دهد براساس معیار حاشیه توانگری سرمایه‌ها وارد شوند و شرکت‌های بیمه شکل بگیرند.

به گفته امین، باید در شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی مقیاس اقتصاد را برای شرکت‌های بیمه تامین کنیم و اجازه دهیم امکانات تاسیس شرکت‌های بیمه فراهم شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بیمه باید در تعیین حق بیمه به گونه‌ای عمل کنند که خسارت‌ها و هزینه‌های بیمه‌گری را تامین کنند. این در حالی است که جنگ قیمتی بین شرکت‌های بیمه یکی از آسیب‌های جدی است که اگر به آن توجه نشود از امروز به فردا موکول می‌شود. لذا باید موضوع توانگری مدیریتی مورد توجه مدیران صنعت بیمه قرار بگیرد.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که در حال حاضر بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه باشد، بحث اشتغالزایی در صنعت بیمه است. زیرا این صنعت توانمندی ایجاد اشتغال موثر در سراسر کشور را دارد و زمانی که یک شرکت بیمه با سرمایه یکصد میلیارد تومانی تاسیس می‌شود به حدود 300 نفر پرسنل و یک‌هزار نماینده نیاز دارد. لذا در صورتی که منع سرمایه برای تاسیس شرکت‌های بیمه برداشته شود صنعت بیمه قابل اشتغالزایی بسیار بالایی پیدا می‌کند و در شرایطی که قرار است تحریم‌ها لغو شود این صنعت باید خود را برای این شرایط آماده‌تر کند.

وی عنوان کرد: بحث دیگری که در صنعت بیمه به توانگری مالی و توانمندی مدیریتی مربوط است، شکل‌گیری ذی‌نفع واحد است. به طوری که در بسیاری از شرکت‌ها شاهد شکل‌گیری ذی‌نفع واحد هستیم که این ذی‌نفع‌ها سهامدارانی هستند که بیش از 20 درصد سهام ندارند ولی به صورت غیر مستقیم شرکت را اداره می‌کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید