Performancing Metrics

ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی لرستان | اتاق خبر
کد خبر: 300035
تاریخ انتشار: 14 آذر 1394 - 12:04
مدیرکل بهزیستی لرستان خبر داد
مدیرکل بهزیستی لرستان از ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ معلول تحت پوشش این نهاد طی امسال خبر داد.

مدیرکل بهزیستی لرستان از ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ معلول تحت پوشش این نهاد طی امسال خبر داد.

اسداله حیدری از به ایجاد اشتغال برای حدود ۶۰۰ نفر از معلولین تحت پوشش بهزیستی لرستان در نیمسال اول سالجاری خبر داد و اظهار داشت: در لرستان ۴۵ هزار معلول در مناطق شهری و روستایی به صورت مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی به کمبود منابع مالی بهزیستی لرستان برای ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برای معلولین اشاره کرد و بیان داشت: در صورت انجام تعهدات از سوی بانک های استان می توان اشتغال بیشتری برای جامعه هدف سازمان بهزیستی لرستان تامین کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان به وجود بیش از ۹۰ هزار نفر معلول شناخته شده در لرستان اشاره کرد و افزود: این در حالیست که آمارها تعداد معلولین استان را بیش از ۱۷۰ هزار نفر نشان می دهند.

حیدری به فعالیت های سازمان بهزیستی در دو بخش پیشگیری از معلولیت ها و ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: رویکرد سازمان بهزیستی به سمت پیشگیری از معلولیت ها بوده به طوری که در طرح اجتماع محور حدود ۱۳ هزار نفر پوشش داده می شود.

وی ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به افراد در معرض اختلالات ژنتیک و غربال گری شنوایی نوزادان را از برنامه های بهزیستی لرستان خواند و اضافه کرد: طرح آگاه سازی هزار و ۵۰۰ زوج در آستانه ازدواج و غربال گری بینایی کودکان بین سه تا شش سال از دیگر برنامه های این سازمان است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید