Performancing Metrics

اعلام یکپارچه هیات های اروپایی؛ اقتصاد ایران یک بازار مصرفی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 300045
تاریخ انتشار: 14 آذر 1394 - 13:10
رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:
در حال حاضر یکی از دغدهه های جدی ما الان این است که واحد های ما برای قراردهای بین المللی صورت حساب های شفاف مالی، سیستم های نرم افزاری در تمام حوزه ها و بازریابی صحیح و مستند ندارند.

جلال پور گفت: در حال حاضر یکی از دغدهه های جدی ما الان این است که واحد های ما برای قراردهای بین المللی صورت حساب های شفاف مالی، سیستم های نرم افزاری در تمام حوزه ها و بازریابی صحیح و مستند ندارند.

محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به حضور هیئت های تجاری خارجی در خانه بخش خصوصی گفت:تا پیش از این حداکثر 20 تا 25 درصد هیئت های خارجی به اتاق می آمدند اما پس از انتخاب بنده به عنوان رئیس اتاق این رقم تا 90 درصد رسیده است و ملاقات با آن 10 درصد دیگر در خارج از اتاق حالا در وزارتخانه یا هتل دیدار صورت می گیرد.

جلال پور افزود: وقتی آقای شولتز رئیس پارلمان اروپا به ایران آمد گفت من از تمام هیئت های اروپایی که به ایران آمدند در خصوص وضعیت اقتصادی ایران یک جواب مشترک شنیدم و آن اینکه اقتصاد ایران یک بازار مصرفی نیست و برای حضور در این بازار علاوه بر برنامه ریزی بلند مدت می باست کالاهایی را عرضه کنیم که دارای تکنولوژی برتر باشند و با تمرکز بر ایران می توانیم بازرهای منطقه را نیز در اختیار بگیریم.

وی تصریح کرد:این اظهارات نشان دهنده این است که ما پیام خود را به جهان رساندیم پس باید بخش خصوصی  ظرفیت های خود را بالا ببرد و آماده استفاده از این فرصت باشد.در حال حاضر یکی از دغدهه های جدی ما الان این است که واحد های ما برای قراردهای بین المللی صورت حساب های شفاف مالی، سیستم های نرم افزاری در تمام حوزه ها  و بازریابی صحیح و مستند ندارند و حتی مشکل زبان و ارتباط برقرار کردن نیز در این بین مشهود است البته این عدم آمادگی برای این است که این چنین اتفاقات در سالهای گذشته رخ نداده بوده و در واقع این بخش آمادگی این حضور یکباره را ندارد و ما به عنوان اتاق ایران تمام سعی و تلاش خود را می کنیم که بخش خصوصی را به حداکثر آمادگی برسانیم.

جلال پور در خصوص مهمترین چالش دولت و حاکمیت در واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی ثروت های زیر زمینی و منابع نفتی دانست و گفت:وجود این منابع و پر بودن جیب دولت همواره سبب شده که حاکمیت به بخش خصوصی اعتماد نکند.

وی افزود:تغییر این شرایط و قبول کردن بخش میانی دولت نسبت به حضور بخش خصوصی زمان بر است و ما باید با اقدامات درست و به موقع این زمان را به حداقل برسانیم.

وی در پایان تصریح کرد: چاق بودن دولت سبب کندی آن شده  و همان بخش مخالف واگذاری امور به بخش خصوصی است و اکنون که دولت با مشکلات زیادی روبرو شده است تنها راه خلاصی از این بحران واگذاری امور به بخش خصوصی است.

منبع: ایلنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید