Performancing Metrics

آخرین وضعیت پرونده تعرض۴ افغان به کوهنورد فرانسوی در تهران | اتاق خبر
کد خبر: 300052
تاریخ انتشار: 14 آذر 1394 - 12:53
سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران اعلام کرد تا ۶۰ روز دیگر دادگاه آزار و اذیت ۴ مرد افغان به یک زن فرانسوی برگزار می شود.

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران اعلام کرد تا ۶۰ روز دیگر دادگاه آزار و اذیت ۴ مرد افغان به یک زن فرانسوی برگزار می شود.

شنبه ۲۸ شهریور ماه سال جاری بود که خبر آزار و اذیت به یک زن تبعه فرانسوی توسط ۴ مرد افغان رسانه ای شد. این خبر دست به دست در گروه ها و فضای مجازی در حال انتشار بود که نیروی انتظامی اعلام کرد: این توریست زن ۲۳ ساله، برای کوهنوردی با مجوز از ارمنستان وارد ایران شده است.

این زن فرانسوی گفته است: کوه‌های ایران را در اینترنت دیده بودم و علاقه زیادی به کوهنوردی در تهران داشتم. در حال کوهنوردی در منطقه فرحزاد بودم که چهار مرد جوان سد راهم شده و با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

پس از این شکایت، ماموران کلانتری تجسس در منطقه را آغاز کرده و موفق شدند یکی از متهمان را که در یکی از نقاط کوهستانی مخفی شده بود، دستگیر کنند. اما آن سه مرد دیگر از سمت شرق کشور قصد خروج از ایران و ورود به خاک افغانستان را داشتند که کارآگاهان اداره شانزدهم آگاهی در کمتر از ۲۴ ساعت این سه نفر را در تربت جام دستگیر کردند.

در تحقیقات مشخص شد به‌ جز متهمی که در تهران بازداشت شده‌ دو متهم دیگر قبول کردند با زن فرانسوی رابطه داشتند. آنها گفتند: «ما قبول داریم که با هم رابطه داشته‌ایم و حتی دو نفری که فرار کردند با این زن رابطه داشته‌اند اما او خودش به این رابطه راضی بود و ما به این زن تجاوز نکرده‌ایم».

متهم دیگر پرونده، داشتن هرگونه رابطه را انکار کرد و گفت وقتی متوجه شد دوستانش با زن فرانسوی رابطه برقرار کرده‌اند، سعی کرد به این زن کمک کند. این گفته‌ها از سوی شاکی فرانسوی هم موردتأیید قرار گرفت و گفت: من در حال گردش بودم که چهار مرد افغان من را به چادری بردند و در آنجا من را  مورد تجاوز قرار دادند، نتوانستم در برابرشان مقاومت کنم اما یک نفر از این مردان افغان به من کمک کرد، او همان مردی است که در تهران بازداشت شد.

با توجه به مطرح‌شدن اتهام تجاوز پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران ارجاع و زن فرانسوی به همراه یکی از مسئولان سفارت در این شعبه حاضر شد و یک‌ بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و خواستار مجازات متهمان شد.

وقتی سه متهم در جایگاه حاضر شدند، جوانی که از زن فرانسوی رضایت گرفته‌ بود گفت: من ندیدم هم‌وطنانم به این زن تجاوز کنند زمانی که رسیدم از چهره وحشت‌زده این زن فهمیدم اتفاق بدی برایش افتاده‌ است. بلافاصله با دوستانم درگیر شدم و به زن جوان کمک کردم از آنجا برود. این در حالی بود که دو متهم قبول کردند با زن فرانسوی رابطه داشتند اما نپذیرفتند به‌زور این کار را کرده‌اند.

قاضی محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران گفت: مرحله تحقیقات این پرونده به پایان رسیده و تا حدود ۶۰ روز دیگر وارد دادگاه شده و محاکمه آغاز می شود.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید