Performancing Metrics

درخواست لوکزامبورگ برای تجدیدنظر در جریمه کمپانی فیات | اتاق خبر
کد خبر: 300102
تاریخ انتشار: 14 آذر 1394 - 17:02
به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، وزارت دارایی لوکزامبورگ اعلام کرد دولت این کشور تصمیم گرفته به منظور شفافیت قانونی درباره قوانین مالیاتی، در خصوص تصمیم کمیسیون اروپا در پرونده فیات درخواست تجدیدنظر کنند.

لوکزامبورگ خواستار تجدیدنظر در حکم اتحادیه اروپا شده که خودروساز ایتالیایی فیات را به پس دادن حدود 30 میلیون یورو بخشودگی مالیاتی محکوم کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، وزارت دارایی لوکزامبورگ اعلام کرد دولت این کشور تصمیم گرفته به منظور شفافیت قانونی درباره قوانین مالیاتی، در خصوص تصمیم کمیسیون اروپا در پرونده فیات درخواست تجدیدنظر کنند.

 

اتحادیه اروپا در اکتبر به فیات و کافی شاپ زنجیره ای استارباکس آمریکا دستور داد هر یک 30 میلیون یورو (34 میلیون دلار) تخفیف مالیاتی را که از کشورهای این بلوک دریافت کرده اند، پرداخت کنند.

 

کشورهای اروپایی برای جذب شرکتهای چندملیتی تخفیفهای مالیاتی عرضه کرده اند که به شرکتهای بزرگ امکان داده مالیات بسیار کمی پرداخت کنند.

 

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، به اصلاح روزنه‌های موجود در قانون این بلوک که چنین توافقهایی را امکان پذیر کرده، اقدام و در همین راستا اعلام کرده است توافقهای استارباکس با هلند و فیات با لوکزامبورگ که چند سال قبل منعقد شدند منصفانه نبوده اند.

 

اما دولت لوکزامبورگ معتقد است در پرونده فیات برای شیوه ای که در میان اعضای بزرگ اتحادیه اروپا متداول است، به ناحق از سوی کمیسیون اروپا هدف قرار گرفته است.

 

همچنین اعلام کرده کمیسیون اروپا نتوانسته ثابت کند فیات بواسطه بخشودگی مالیاتی از کمک دولتی غیرقانونی برخوردار شده است.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، توافقهای مالیاتی که میان اعضای اتحادیه اروپا و شرکتها منعقد می‌شوند غیرقانونی نیستند و شرکتهای حاضر در این قراردادها تاکید دارند که کاملا به قوانین مالیاتی عمل میکنند اما کمیسیون اروپا مدعی است این توافقها در تضاد با مقررات اتحادیه در خصوص کمک دولتی هستند که به منظور رقابت منصفانه در سراسر این بلوک اجرا می‌شوند.

 

این پرونده در پی افشای رسوایی لوکس لیکس مطرح شده که معلوم کرد شرکتهای جهانی درباره بسته‌های محرمانه برای پرداخت مالیاتهای پایینی که در برخی موارد به یک درصد می‌رسیدند با لوکزامبورگ مذاکره کرده اند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید