Performancing Metrics

فعالیت بخش تعاون در ۱۰۰ گرایش | اتاق خبر
کد خبر: 300103
تاریخ انتشار: 14 آذر 1394 - 17:02
معاون وزیر کار با اعلام اینکه تعاونی ها در ۱۰۰ رشته اقتصادی فعالیت دارند، گفت: حمایت از توسعه مشاغل خانگی جزو اولویت‌های وزارت کار است.

معاون وزیر کار با اعلام اینکه تعاونی ها در ۱۰۰ رشته اقتصادی فعالیت دارند، گفت: حمایت از توسعه مشاغل خانگی جزو اولویت‌های وزارت کار است.

سیدحمید کلانتری با اشاره به ایجاد زمینه بازاریابی و فروش در مشاغل خانگی، بنگاه‌های تعاونی را در اشتغال‌زایی و توسعه صادرات کشور موثر خواند و بر ضرورت فراهم کردن بسترهای بازاریابی و عرضه تولیدات مشاغل خانگی تاکید کرد.

معاون وزیر کار اظهارداشت: با تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌ها ضمن حمایت از تولیدات داخلی، زمینه توسعه صادرات و ارزآوری به کشور فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های تعاونی‌ها بیان داشت: تعاونی‌ها باید از ظرفیت‌ها و تجربیات تعاونی‌های فعال برای توسعه و بهبود عملکرد خود استفاده کنند و تعاملات خود را گسترش دهند.

کلانتری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعاونی‌ها در بیش از ۱۰۰ رشته گرایش اعم از صنایع غذایی، پوشاک، مسکن و اعتبار مشغول فعالیت هستند و بدون اتکا به دولت در عرصه اقتصاد نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: پرداخت وام ارزان و کم بهره به تعاونی‌ها علاوه بر اشتغال زایی به افزایش تولید و بهره‌وری و صادرات در شبکه تعاونی‌ها کمک می‌کند.

معاون تعاون وزیر کار، حمایت از مشاغل خانگی را از اولویت‌های وزارت کار عنوان کرد.

این مقام مسئول در وزارت کار گفت: وزارت کار توجه به مشاغل خانگی به ویژه در حوزه‌ صنایع دستی، چرم و پوشاک را مدنظر قرار داده و به دنبال حمایت از اشتغال زنان خانه‌دار است. در صورت فراهم کردن زمینه بازاریابی و تسهیل فرایند عرضه کالاهای تولیدی به بازار، مشاغل خانگی یکی از بهترین راه‌های ایجاد اشتغال در کشور است.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید