Performancing Metrics

پرندگان قاچاق در حاشیه خلیج فارس خرید و فروش می شوند | اتاق خبر
کد خبر: 300147
تاریخ انتشار: 14 آذر 1394 - 23:22
ابتکار:
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متأسفانه امروز برخی پرندگان شکاری با قیمت گزاف 100 تا 200 میلیون تومان در حاشیه خلیج فارس خرید و فروش می شوند و ما این گونه های ارزشمند طبیعت را از دست می دهیم.

معصومه ابتکار شنبه شب در نشست با قضات استان یزد با بیان اینکه قاچاق پرندگان شکاری یک تجارت بسیار بزرگ به دلیل ارزش افزوده آن است، اظهار کرد: این امر موجب انقراض برخی گونه های حیات وحش شده که باید با قاچاقچیان برخورد جدی از سوی ضابطان قضایی صورت گیرد.


وی افزود: طبق فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی باید با کسانی که از طریق زمین خواری و شکار غیر مجاز به منابع و زیست محیطی کشور لطمه وارد می کنند، برخورد جدی و قاطع شود.
ابتکار با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی از فعالیت قاچاقچیان حیات وحش جلوگیری کنیم، اضافه کرد: در جهان، قاچاق حیات وحش و چوب، پس از مواد مخدر و سلاح، رتبه سوم را دارد.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این سیاستها یک پشتوانه قوی برای پیشبرد برنامه های محیط زیست فراهم کرده است.
ابتکار اضافه کرد: این سیاست ها فقط برای یک قوه مانند مجریه نیست؛ بلکه به تمام قوا ابلاغ شده و همچنین مشارکت مردمی هم در این زمینه الزامی است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بنابر این ابلاغ این سیاست از سوی رهبر، یک اتفاق بسیار مهم برای کشور و محیط زیست است.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید برای مقابله با جرایم زیست محیطی افزود: در قوانین شکار و صید، بازنگری هایی انجام شده و دولت در برخورد با پدیده زمین خواری، آلودگی هوا، شکار و صید و بویژه گونه های نادر به طور جدی وارد شده است.
ابتکار گفت: سازمان محیط زیست در کنار فرهنگ سازی و آموزش که در کشور با جدیت آغاز کردیم، نیازمند برخوردهای قاطع و خوب قضایی با متخلفان محیط زیست نیز هست.
وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست بودجه ای برای پرداخت بابت مباحث کارشناسی قضایی ندارد و در برخی پرونده ها نتوانسته برای انتخاب یک وکیل خوب و خبره در دفاع از فعالان عرصه های حفاظت از محیط زیست اقدام کند.
ابتکار از دست اندرکاران و مسؤولان دستگاه قضایی همچنین محیط بانان به خاطر ناامن کردن فضا برای قانون گریزان و امن کردن فضا برای قانون مداران در حوزه محیط زیست تقدیر و تشکر کرد.
حضور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، شرکت در نشست برگزیدگان زن و سمن ها و تشکل های مردم نهاد از جمله برنامه های سفر معاون رییس جمهوری به استان یزد بود.
همچنین دیدار با دانشجویان دانشگاه یزد و قضات استان و حضور در برنامه زنده تلویزیونی از دیگر برنامه های سفر یکروزه خانم ابتکار در روز شنبه بود.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید