Performancing Metrics

دست دولت خالی است | اتاق خبر
کد خبر: 300156
تاریخ انتشار: 15 آذر 1394 - 08:47
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با انتقاد از دولت پیشین و اینکه منابعی در محل‌های غیرمرتبط هزینه شده بود گفت: دولت فعلی مسبب ایجاد رکود در کشور نیست بلکه دستش خالی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با انتقاد از دولت پیشین و اینکه منابعی در محل‌های غیرمرتبط هزینه شده بود گفت: دولت فعلی مسبب ایجاد رکود در کشور نیست بلکه دستش خالی است.

علی همتی عصر امروز در بیست‌وپنجمین جلسه کارگروه موانع تولید استان فارس که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، رئیس بانک صنعت و معدن این استان، مسئولان آب، تأمین اجتماعی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور آبخیزداری، محیط‌زیست و بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید فارس، امام‌جمعه، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون وی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، مسئولان ادارات و بانک‌های شهرستانی و صنعتگران در سالن اجتماعات شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد بابیان اینکه مشکلات موجود در بخش صنعت را کتمان نمی‌کنیم اظهار داشت: با توجه به شرایط دولت گذشته ایجاد رکود پیش‌بینی می‌شد.

وی بابیان اینکه دولت تدبیر و امید مسبب ایجاد رکود نیست تصریح کرد: دولت دستش خالی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل و سرمایه‌گذاری باید منبعی وجود داشته باشد تا تسهیلاتی پرداخت شود اما این منابع در گذشته و در زمینه‌های متفرقه هزینه شد.

این مسئول به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید با همکاری دولت و مجلس برای بررسی علت توقف فعالیت واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل آنان و همچنین بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی سازمان‌های مرتبط اشاره و بیان کرد: تشکیل و فعالیت این کارگروه اثرات مثبتی داشته اما گره‌گشای تمام مشکلات نیست.

همتی به لزوم ایجاد طرح‌های صنعتی بر اساس مطالعه تأکید کرد و بابیان اینکه طرح باید توجیه اقتصادی داشته باشد عنوان داشت: برای اجرای طرح‌های صنعتی باید قیمت تمام‌شده محصول، بازار مصرف و ... بررسی و مدیریت شود تا با اقدامی غیرکارشناسانه موجب زیان صنعتگر و ضربه به صنعت کشور و مردم نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به‌ضرورت ارتقای دانش فنی و اصلاح زیرساخت‌ها، جوانان ایران را مبتکر و بااستعداد خواند و خاطرنشان کرد: اتکا به دانش، صنایع و تولید خارجی موجب وابستگی و متحمل شدن زیان بسیار در صورت تحریم و... می‌شود ازاین‌رو باید کوشید تا از توان داخلی کشور بیش‌ترین بهره را برد.

وی وثیقه‌ها را معضلی برای بانک‌ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی که وثایقی در اختیار بانک‌ها بودند و تملک شدند اکنون به مشکل بزرگی تبدیل شدند که برای بانک‌ها پول نمی‌شود و به‌عنوان واحد تولیدی نیز نمی‌توانند فعالیت کنند، به‌طوری‌که امروز بسیاری از بانک‌ها حاضر به گرفتن وثیقه نیستند.

همتی بابیان اینکه بانک نمی‌تواند کارخانه‌داری کند ادامه داد: این سیاست غلطی بوده که بانک، تولیدکننده، دولت و ... را دچار مشکل کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از ایجاد و تعدد واحدهای صنعتی بدون مطالعه و درایت انتقاد و بر لزوم ارتقای کیفی آن باهدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

همتی با اشاره به بررسی اختلاف واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی ازجمله سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و... و ارائه راهکارهای مناسب در کارگروه رفع موانع تولید استان، از برگزاری 24 جلسه این کارگروه در چهار ماه گذشته با حضور 110 واحد صنعتی و تولیدی خبر داد و عنوان داشت: 168 مصوبه در این کارگروه تصویب شد که 82 مصوبه آن نهایی و اجراشده و 46 مصوبه در دست اقدام است.

منبع: فارس

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید