Performancing Metrics

ترکیه با چراغ سبز آمریکا نیروهایش را وارد عراق کرد | اتاق خبر
کد خبر: 300183
تاریخ انتشار: 15 آذر 1394 - 08:21
الأعرجی:
معاون نخست وزیر سابق عراق تاکید کرد که ترکیه با چراغ سبز آمریکا نیروهایش را در نزدیک شهر موصل مستقر کرد.

بهاء الأعرجی معاون نخست وزیر سابق عراق تصریح کرد که نیروهای ترکیه با چراغ سبز و اجازه آمریکا پس از رسیدن محموله سلاح های روسی به روسیه وارد شمال موصل شدند.

بهاء الأعرجی در ادامه ورود نظامیان ترکیه‌ای به داخل عراق را نقش آشکار حاکمیت بغداد دانست و تصریح می‌کند که عراق باید از رقابت‌ میان محورهای منطقه ای فاصله بگیرد.

وی همچنین خواستار تلاش دولت برای خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق شد و تاکید کرد که در صورت مسامحه با ورود نیروهای ترکیه به عراق، این کشور هب عرصه نبردهای منطقه‌ای بدل خواهد شد.

شب گذشته (جمعه) اعلام شد که 130 نیروی نظامی ترکیه به همراه ادوات سنگین شامل 20 تا 25 تانک و نفربر به شمال شرقی موصل رفته و در آنجا مستقر شده‌اند و پس از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که  150 تا 300 نیروی خود را به روستای «باشیقه» در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر موصل اعزام کرده‌اند.

منابع امنیتی ترک نیز علت حضور این نیروها در منطقه را آموزش نیروهای عراقی عنوان کردند که بنا بر اخبار واصله، این نیروها شامل پیشمرگه‌های کرد و نیز سنی‌های اهل موصل هستند که البته این حضور با اطلاع و موافقت نیروهای ائتلاف بوده است.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیز در بیانیه‌ای جمعه‌شب اعلام کرد: «نیروهای مسلح ترکیه در نزدیکی موصل، بدون اجازه به عراق حمله کرده‌اند و باید سریع‌تر خاک کشور را ترک کنند».

منبع: فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید