Performancing Metrics

ترس دولت در ورود به عرصه حل مشکلات قابل قبول نیست | اتاق خبر
کد خبر: 300249
تاریخ انتشار: 15 آذر 1394 - 12:50
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قابل قبول نیست گفت: ترس و کم جراتی دولت در ورود به عرصه حل مشکلات مردم قابل قبول نیست قرار نبود به بهانه کاهش تورم با افزایش فقر و بیکاری مواجه شویم.

سید مهدی هاشمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (15 آذر 94) گفت: گردهمایی اربعین به ویژه در کربلای معلی به نمادی از وفاداری به رسالت‌های عاشورا تبدیل و مشت محکمی بر دهان یزیدیان زمان شده که به دنبال ادامه خط استکبار جهانی از طریق مقابله و مداخله نظامی بودند. تا آنجا که از فرط ناراحتی این تجلی قدرت آزادیخواهان دنیا و علی الخصوص شیعیان را حتی اطلاع رسانی هم نکردند.

وی ادامه داد: اینجاست که مقام معظم رهبری در وصفی حکیمانه آنرا حسنه‌ای ماندگار دانستند که در آن هم ایمان‌،‌اعتقاد قلبی و باورهای راستین موج می‌زند و هم عشق و محبت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت با توجه به استقبال بی نظیر جوانان غرب از نامه مقام معظم رهبری که پیامی نشات گرفته از مکتب عاشورایی بود یقین داریم که به زودی پیام اربعین هم مورد استقبال جهانی قرار خواهد گرفت لذا ضمن قدردانی از دست اندرکاران گردهمایی اربعین این جنبش عظیم عقیدتی سیاسی که لشگرکشی که رژه‌ای با ابهت و با صلابت و حرکتی بسیجی وار در وفاداری به آرمان‌های اسلام و انقلاب است امیدواریم که هر ساله با شکوه بیشتری برگزار شود.

هاشمی با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو خاطرنشان کرد: جهاد علمی باید با کیفیت و سرعت هرچه تمامتر ادامه یابد و تولید علم که تولید اقتصاد و ثروت کشور را گسترش خواهد داد به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: لازم است که دولت و مسئولین ارشد اجرایی کشور هم به حرکت علمی کشور بیشتر و بهتر بها دهند و از بهانه گیری‌ها گذر کنند و این یکی از شاخص‌های مهم عملکردی آنان خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت موضوع اقتصاد در شرایط فعلی کشور اظهار داشت: این موضوع بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته لکن علیرغم ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ظاهرا برخی صرفا از پشت میز مذاکرات به دنبال حل مسئله هستند.

هاشمی تاکید کرد: مدیریت کشور و اصلاح امور صرفا با جلسات خارجی فراهم نمی‌شود که برخی صرفا چشم امید به آن سوی مرزها دوخته‌اند. چه بسا باید امید داشت که چشمی که صرفا امید به آن سوی مرزها دارد کور باد.

وی افزود: ترس و کم جراتی دولت در ورود به عرصه حل مشکلات مردم قابل قبول نیست قرار نبود به بهانه کاهش تورم با افزایش فقر و بیکاری مواجه شویم. قرار نبود هم سانتریفیوژها نچرخند و هم زندگی مردم کندتر بچرخد قرار نبود وضعیت تولید در کشور این گونه باشد که هر آنکه به دنبال تولید و اشتغال است اگر نگوییم بیچاره خسته و متضرر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار نبود که به جای اصلاح امروز صرفا با فرافکنی به تخریب عملکردهای خوب گذشته بپردازیم هرچند که بد و خوب، کم و زیاد در هر دوره‌ای بوده و هست. قرار نبود به جای حل مشکلات مردم صرفا وعده های سر خرمن داد و حالا نیز مشکل را از انتخابات گذشته به انتخابات جدید محول و پس از دو سال و اندی فرصت سوزی با وعده و وعید به مردم به دنبال ایجاد فرصت جدیدی برای بخش‌های خاص باشیم.

هاشمی اضافه کرد: قرار نبود در عین دو برابر کردن نقدینگی جامعه مردم محروم تر و محدودتر شوند این نقدینگی‌ها کجاست. یا آمار شما غلط است و یا در اختیار اشخاص و بخش‌های خاص قرار گرفته است.

وی افزود: آیا وقت آن نرسیده که به جای حرف عمل کرد آیا وقت آن نرسیده که با حفظ ارزش‌ها و با اقتدار به دنبال حل مشکلات مردم بود آیا وقت آن نرسیده که جوانان متدین متعهد و متخصص بیشتر مورد اعتماد قرار گرفته و به کار گرفته شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آیا وقت آن نرسیده که مشکل اشتغال ازدواج و مسکن جوانان در اولویت قرار گیرد این کشور تدبیر، مدیریت و کار می‌خواهد آن هم از نوع جهادی و جهاد را کسانی می‌کنند که به آن ایمان داشته و متعهد باشند. هاشمی خاطرنشان کرد: رکود مسکن مستمرا بر کسری 2 میلیون واحدی کنونی می‌افزاید و این خطری بزرگ برای آینده اقتصاد مسکن و دارای تبعات جبران ناپذیر اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی است و لازم است دولت هرچه زودتر خلا طرح جامع مسکن را که بیش از یک سال و نیم به وجود آمده برطرف و بازار مسکن را از بلاتکلیفی خارج سازد.

وی افزود: دولت طبق قانون اساسی متناسب با نیاز جامعه تکلیف دارد مسکن مهر طرح اجرا شده در همین راستاست و باید اولا باید با سرعت تکمیل و تحویل شود و مادامی که دولت طرح جدیدی را جایگزین نکرده آن را ادامه دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آن‌ها شد.

منبع: فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید