Performancing Metrics

روحانی سه شنبه لایحه بودجه را به بهارستان می برد | اتاق خبر
کد خبر: 300322
تاریخ انتشار: 15 آذر 1394 - 17:43
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه لایحه بودجه سال 95 کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با تشریح جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور برگزار شد، افزود: بودجه سال 95 کل کشور روز سه شنبه توسط رییس جمهوری اسلامی ایران به مجلس تقدیم و لایحه برنامه ششم توسعه نیز در هفته آینده به مجلس ارایه خواهد شد.
وی با اشاره به ویژگی های لایحه بودجه سال آینده کشور تصریح کرد: فقط دو تا سه صفحه احکام در این لایحه وجود دارد و مابقی آن عدد و رقم است که با این کار آرزوی چندین ساله قانونگذاران تحقق خواهد یافت.
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه از ویژگی های برنامه ششم که هفته آینده به مجلس ارایه می شود وجود بندهایی است متناظر با آن درباره قانون اقتصاد مقاومتی توضیح داده شده است، ادامه داد: یعنی هر بند ماده می گوید به استناد کدام حکم اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که بودجه سال 95 کاملا عملیاتی و لایحه برنامه ششم نیز بصورت کامل در راستای اقتصاد مقاومتی باشد و پیش بینی می شود یکی از بهترین لوایح بودجه و برنامه ای پس از انقلاب باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که ارایه برنامه ششم دیرتر از لایحه بودجه به نگارش آن لطمه ای وارد نمی کند، تصریح کرد: از نظر قانونی هیچ منافاتی وجود ندارد درحالیکه هنوز برنامه پنجم توسعه درحال اجرا است، دولت می تواند لایحه بودجه سال آینده را نیز براساس برنامه پنجم ارایه دهد.
وی با تشریح دیگر موارد دستور کار امروز کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: در این جلسه همچنین کلیات لایحه تنظیم برخی از احکام دایمی توسعه کشور که یک فوریت آن در جلسه علنی به تصویب نرسیده بود در جلسه امروز به تصویب رسید.
نماینده مردم رشت خاطر نشان کرد: البته یک سری اشکالات شکلی دارد که باید این اشکالات برطرف شود، ازجمله اینکه آدرس و محل ارجاع قوانین مشخص نیست و اگر مواد این قانون به تصویب برسد نمی دانیم قرار است به کدام قانون الحاق شود و قرار شد که در جزییات اصلاحاتی صورت گیرد.
وی ادامه داد: دیگر اشکال این لایحه عنوان آن است که نباید در صدر آن کلمه دائمی به کار برده شود زیرا قوانین برنامه ای مدت مشخصی دارند و دائمی نیستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید