Performancing Metrics

اگر آیفون دارید، مراقب مبلغ قبض‌باشید | اتاق خبر
کد خبر: 300324
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 10:05
برای فعال کردن قابلیت‌ها به تایید اپل نیاز است که با ارسال و دریافت پیامک به نزدیک‌ترین سرور‌ اپل انجام می‌شود. با فعال شدن این قابلیت‌ها، شماره‌ی کاربر در دیتابیس‌های اپل ثبت می‌شود و این امکانات برای خط تلفن همراه‌‌اش‌ فعال می‌شود.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از زمان شاید بسیاری از قابلیت‌های آیفون در ایران کاربرد نداشته باشند، اما در بین همین قابلیت‌های غیرقابل استفاده چندتایی هم هستند که می‌توانند دردسرساز شوند. احتمالا نام قابلیت‌های محبوبی مثل iMassage یا Facetime به گوش‌تان خورده است. برای فعال کردن این قابلیت‌ها به تایید اپل نیاز است که با ارسال و دریافت پیامک به نزدیک‌ترین سرور‌ اپل انجام می‌شود. با فعال شدن این قابلیت‌ها، شماره‌ی کاربر در دیتابیس‌های اپل ثبت می‌شود و این امکانات برای خط تلفن همراه‌‌اش‌ فعال می‌شود.

اگر آیفون دارید، مراقب مبلغ قبض‌های‌تان باشید


فعال کردن این قابلیت‌ها با استفاده از هر سه اپراتور فعال در کشور ما غیرممکن است. البته این‌ مورد ربطی به اپل ندارد و مخابرات کشور ما دریافت پیامک از نزدیک‌ترین سرور اپل که در انگلیس مستقر است را مسدود کرده است. به همین خاطر هم هر بار گوشی‌تان را روشن می‌کنید یا درخواست فعال کردن این دو قابلیت را ارسال می‌کنید، گوشی سوالی مبنی بر ارسال پیامکی که احتمالا هزینه‌ای در بر دارد را برای‌تان نمایش می‌دهد. تعداد زیادی از کاربران بی‌تفاوت با زدن کلید Ok، تاییدیه‌ی ارسال را می‌دهند. اما پشت‌پرده اتفاقی می‌افتد که شاید کم‌تر کسی از آن خبر داشته باشد و هنگامی‌ که قبض آخر ماه صادر می‌شود، صدای‌اش درمی‌آید.

هرکدام از پیامک‌های ارسالی برای اپل در حدود 140 تومان هزینه دارد. این هزینه‌ها فقط برای این است که امکان فعال کردن این دو قابلیت وجود ندارد و آیفون سعی می‌کند بارها این درخواست را ارسال کند تا جوابی دریافت کند؛ اما از جواب خبری نیست و فقط این پولی است که از جیب کاربران‌ می‌رود.

البته امکان فعال کردن این قابلیت‌ها از طریق ایمیل وجود دارد که اتفاقا در ایران هم کاربرد دارد و می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. اما اگر می‌خواهید پول اضافی از جیب‌تان نرود همین حالا قابلیت‌های iMassage و Facetime آیفون‌تان را غیرفعال کنید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید