Performancing Metrics

برف و کولاک در ۵ شهرستان قزوین خودروها را گرفتار کرد | اتاق خبر
کد خبر: 300416
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 00:37
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین خبر داد؛
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با اشاره به گرفتار شدن خودروها در محورهای مواصلاتی پنج شهرستان این استان از امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال‌احمر به حادثه‌دیدگان خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با اشاره به گرفتار شدن خودروها در محورهای مواصلاتی پنج شهرستان این استان از امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال‌احمر به حادثه‌دیدگان خبر داد.

حمید ره‌انجام  اظهار کرد: بارش برف و نزولات جوی که از صبح یک شنبه در استان قزوین آغاز شده است٬ سبب گرفتار شدن خودروها در محورهای مواصلاتی پنج شهرستان این استان شد.

وی افزود: در حال حاضر غیر از شهرستان بویین زهرا٬ در دیگر شهرستان های استان قزوین نیروهای امدادی درگیر عملیات آزادسازی خودروها در محورهای مواصلاتی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: شهرستان‌های البرز و آبیک به دلیل قرارگیری محدوده اتوبان شرایط ویژه‌ای دارند و در قزوین٬ تاکستان٬ آوج٬ الموت و طارم نیز نیروها در حال امدادرسانی و رهاسازی خودروها هستند.

ره‌انجام تصریح کرد: همچنین گرفتاری خودروها در شهرستان تاکستان محدوده کهک٬ گردنه‌های بهرام‌آباد٬ کوهین٬ قسطین‌لار و آوج رخ داده و تردد در آن به دلیل یخبندان با وجود انجام عملیات نمک‌پاشی از سوی اداره راهداری جاده‌ها کاهش یافته که هم‌اکنون رهاسازی خودروها در آن در حال انجام است.

وی بیان کرد: در شهرستان های قزوین و آوج هماهنگی برای اسکان اضطراری مسافران و حادثه‌دیدگان احتمالی به عمل آمده است تا در صورت نیاز حادثه‌دیدگان تا رفع شرایط برف و کولاک در آن اسکان موقت داده شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: بنا به هماهنگی‌های به عمل آمده اقلام امدادی آماده شده است تا در صورت نیاز برای کمک به حادثه‌دیدگان مورد استفاده قرار گیرد.

ره‌انجام یادآور شد: تاکنون در گردنه بهرام‌آباد به ۹۰ نفر امدادرسانی شده است و نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر برای مقابله با حوادث در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی تصریح کرد: قزوین به دلیل قرار داشتن در موقعیت جغرافیایی ویژه و مسیر مواصلاتی تعداد زیادی از استانها در معرض حوادث بیشتری قرار دارد و از همین رو احتیاط و آمادگی بیشتری را می‌طلبد.

ره انجام بیان کرد: لازم است هموطنان زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی اولیه را به همراه داشته باشند؛ زیرا عمده خودروهایی که دچار حادثه می‌شوند٬ فاقد زنجیر چرخ بوده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از مردم خواست خودروهای پارک شده در جاده‌ها را در صورت مشاهده به حال خود رها نکنند؛ چرا که ممکن است هموطنی در آن گرفتار باشد.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید