Performancing Metrics

سرمای شدید در سیبری لرستان | اتاق خبر
کد خبر: 300430
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 00:41
سرمای شدید در شهرستان دلفان موجب شد که مدارس ابتدایی و پیش دبستانی این شهرستان طی دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شوند.

سرمای شدید در شهرستان دلفان موجب شد که مدارس ابتدایی و پیش دبستانی این شهرستان طی دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شوند.

شهرستان سردسیر و کوهستانی دلفان هر ساله با فرارسیدن فصل سرما شاهد کاهش شدید دمای هوا به ویژه هنگام بارش برف بوده و این روند در این منطقه بعضی از مواقع تا اوایل فروردین ماه نیز ادامه دارد به گونه ای که لقب سیبری لرستان را به این شهرستان داده اند.

در حالی که در جای جای سرزمین لرستان به ویژه در مناطق گرمسیر مردم در حال و هوایی نسبتا بهاری به سرمی برند مردم شهرستان دلفان با بارش های اخیر روزهای کاملا زمستانی را در آخرین روزهای پاییز میگذرانند.

بارش برف که از دو شب پیش در این شهرستان شروع شده و در حال حاضر با شدت بیشتری در جریان است مردم دلفان را زودتر به استقبال زمستان برد و آنها را مجبور به استفاده از وسایل و تجهیزات زمستانی کرد.

این بارش علاوه بر اینکه دلفان را کاملا سفید پوش کرد موجی از خوشحالی را بین کشاورزان به وجود آورد و نوید سال زراعی خوبی را برای تولید محصولات کشاورزی به آنها داد.

ستاد بحران شهرستان دلفان کارنامه درخشانی در سالجاری به ویژه در روزهای بارانی هفته های گذشته در کارنامه خود دارد به گونه ای که با وجود اینکه بالاترین میانگین بارش باران در این شهرستان بود خوشبختانه با برنامه ریزی و مدیریت درست کمترین خسارت به این شهرستان وارد شد.

در پی بارش برف طی روزهای اخیر این ستاد با تشکیل چندین جلسه و حضور میدانی در مسیر ها و محورهای حادثه خیز آمادگی خود را برای زمستانی سرد و استخوان سوز در این دیار سردسیر اعلام کرده است.

جفر طولابی فرماندار دلفان با اشاره به اینکه با توجه به بارش برف و کاهش دمای هوا مدارس ابتدایی و پیش دبستانی نوبت صبح و عصر فردا تعطیل است افزود: کاهش ناگهانی دما امروز در شهرستان دلفان موجب افت فشار و قطعی گاز تعدادی از منازل شد که با تلاش ماموران اداره گاز بلافاصله نسبت به وصل مجدد آن اقدام شد.

وی اظهار داشت: از مردم دلفان درخواست داریم با توجه به استفاده بالا و افت فشار گاز برای جلوگیری از قطع احتمالی گاز به صرفه جویی در مصرف اقدام کنند تا مجبور به استفاده از سوخت جایگزین نشوند.

وی با اشاره به اینکه باوجود بارش برف به ویژه در محورهای کوهستانی، ارتباط در سطح راههای نورآباد برقرار است و عبور و مرور به کندی صورت می گیرد اظهار داشت: ارتباط در تمامی محورهای برف گیر به ویژه در محورهای ارتباطی کرمانشاه - نورآباد، نهاوند- نورآباد، خرم آباد به نورآباد و گردنه برف گیر گشور در جریان است و تردد به کندی صورت می گیرد.

فرماندار دلفان ادامه داد: از همه رانندگان و مسافرانی که قصد عبور از محورهای این شهرستان را دارند می خواهیم که خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ و وسایل گرمایی مجهز کنند.

راهداران اداره راه و شهرسازی و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دلفان نیز با حضور شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

به هر حال امیدواریم بارش برف در این شهرستان که موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان شده زمینه لازم را در راستای افزایش امکانات و تجهیزات ستاد بحران این شهرستان توسط مسولین استانی فراهم کند.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید