Performancing Metrics

ارمنستان جمهوری پارلمانی شد | اتاق خبر
کد خبر: 300492
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 14:10
همه پرسی اصلاحات در قانون اساسی ارمنستان برگزار شد و 63.35 درصد شرکت کنندگان، به این اصلاحات و تبدیل حکومت این کشور به جمهوری پارلمانی رای دادند.

به گزارش اتاق خبر،کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان امروز دوشنبه، نتایج همه پرسی را منتشر کرد که بر اساس آن 32.34 نیز مخالف این اصلاحات بوده اند.
شرکت کنندگان در همه پرسی 50.51 درصد از افراد حائز شرایط اعلام شده است که شمار آنان دو میلیون و 550 هزار و 323 نفر ثبت شده است.
همه پرسی دیروز یکشنبه، برگزار شد و مردم ارمنستان پای صندوق های رای رفتند تا در همه پرسی تغییر قانون اساسی و انتقال اختیارات رئیس جمهوری به نخست وزیر و پارلمان، شرکت کنند.
در پیش نویس قانون اساسی جدید ارمنستان، رئیس جمهوری تا اندازه زیادی سمتی نمادین خواهد داشت و توسط پارلمان برگزیده خواهد شد.
طبق این پیش نویس افزون بر انتقال اختیارات هیات وزیران به نخست وزیر، قاضی های ارشد دادگستری نیز توسط پارلمان برگزیده خواهند شد. این اختیار اکنون در دست رئیس جمهوری است.
پارلمان ارمنستان دو ماه پیش قانون اساسیِ پیشنهادی دولت را با 104 رای مثبت در مقابل 10 رای منفی، تایید کرده بود.
حزب های مخالف که در پارلمان نماینده دارند از این طرح دولت پشتیبانی کردند، هر چند برخی مخالفان تندرو با آن مخالفند و علیه قانون اساسی جدید، دست به تظاهرات زده اند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید