Performancing Metrics

توسعه صادرات محصولات کشاورزی خواسته بحق کشاورزان است | اتاق خبر
کد خبر: 300596
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 15:29
پاپی‌زاده:
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تأمین بازار محصولات کشاورزی را خواسته بحق کشاورزان عنوان کرد.

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تأمین بازار محصولات کشاورزی را خواسته بحق کشاورزان عنوان کرد.

 عباس پاپی‌زاده در نطق میان دستور خود در جلسه امروز (دوشنبه) مجلس اظهار کرد: با وجود اهمیت بالای بخش کشاورزی در اقتصاد کشور این بخش همچنان در حاشیه برنامه‌های دولت قرار دارد. ما شاهد این هستیم که برای تأمین بازار کارخانجات خودروسازی وام 25 میلیون تومانی ارزان قیمت پرداخت می‌شود در حالی که کشاورزان و جوانان جویای کار و در حال ازدواج از این امکان محروم هستند.

وی خواستار اقدام جدی مسئولان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تأمین بازار محصولات کشاورزی شد که به گفته وی خواسته بحق کشاورزان است و تاکنون اقدامی در این‌باره صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با گرامیداشت روز جهانی معلولین ابراز امیدواری کرد که لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس به تصویب برسد.

پاپی‌زاده با گرامیداشت روز دانشجو گفت: مسئولین وزارت علوم باید به دغدغه مهم رهبری در خصوص توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی و ایجاد فضای باز نقد و گفتمان در دانشگاه اهتمام داشته باشند.

نماینده مردم دزفول در مجلس همچنین یادآور شد: ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی شهر صفی‌آباد از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به ویژه سپاه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی برای پیگیری جدی این حادثه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به محرومیت‌های شهرستان دزفول اضافه کرد: 60 درصد جغرافیای دزفول فاقد هر گونه امکانات ابتدایی زندگی است و دزفول سال‌ها شاهد بی‌توجهی و ضعف مسئولین بوده است. لذا اخیرا رسانه ملی با تهیه و پخش مستندی گوشه‌ای از درد و رنج مردم را به تصویر کشید؛ مردمی که از کنار منازلشان لوله‌های نفت و گاز عبور می‌کند اما خودشان از نفت و گاز بی‌نصیب هستند.

پاپی‌زاده بافت‌های قدیمی و در حال تخریب شهر دزفول را نیازمند تأمین اعتبار برای بازسازی و ارائه خدمات شهری عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سازمان میراث فرهنگی ضمن هماهنگی لازم مجوز بازسازی بخشی از بافت‌های فرسوده را صادر کند.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در حوزه انتخابیه خود سنگ‌اندازی در مسیر احداث کارخانه فولاد دزفول را خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و از وزیر صنعت خواست با پرهیز از سیاسی‌کاری حمایت لازم را از پروژه راه‌اندازی کارخانه فولاد دزفول انجام دهد تا اشتغال مناسبی برای جوانان و دانشجویان فارغ‌التحصیل به وجود بیاید.

پاپی‌زاده با بیان اینکه علیرغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی سه سال گذشته اقدامات اساسی جهت توسعه و پیشرفت دزفول نیز انجام شده، احداث کارخانه فولاد دزفول با پیشرفت 80 درصد، تأسیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، دریافت مجوز و و شروع احداث بیمارستان تأمین اجتماعی، احداث بزرگترین سردخانه جنوب غرب کشور جهت ذخیره محصولات کشاورزی، راه‌اندازی کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی با ظرفیت 600 تن، استقرار اداره گمرک در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و پیگیری و راه‌اندازی کارخانه چغندر قند را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه استان خوزستان آب اضافی برای انتقال به استان‌های دیگر ندارد از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات خواست به تخلفات در این زمینه رسیدگی کنند و با عاملان این تصمیمات غلط و خودخواهانه برخورد کنند.

نماینده مردم دزفول در مجلس در پایان گفت که علیرغم شعارهای سر داده شده برای حمایت از معلمان در عمل دستاوری در این رابطه وجود نداشته و خبری از پرداخت مطالبات فرهنگیان نیست.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید