Performancing Metrics

تاکید لاریجانی بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ایرلند | اتاق خبر
کد خبر: 300737
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 21:56
در دیدار سفیر آکردیته ایرلند؛
رییس مجلس شورای اسلامی گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و ایرلند را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.

به گزارش اتاق خبر از خانه ملت، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز -دوشنبه- در دیدار برندن وارد سفیر آکردیته ایرلند در ایران گفت: فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و بخش های کشاورزی و صنعتی در این حوزه ها می توانند فعال باشند.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

**ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریست ها دارد
همچنین در ابتدای این دیدار برندن وارد سفیر آکردیته ایرلند در تهران اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و ایرلند در سطح عالی قرار دارد و روابط اقتصادی ما هم در حال گسترش است و در ماه ژانویه یک هیات بزرگ اقتصادی به ایران سفر خواهد کرد و اکنون نیز یک هیات هوانوردی در اینجا حاضر است.
وی گفت: امیدواریم روابط ما در زمینه های مختلف گسترش پیدا کند و بتوانیم از توانایی های یکدیگر در حوزه های مختلف استفاده کنیم.
سفیر آکردیته ایرلند اظهار داشت: سفیر ایران در دوبلین نقش موثر و مفیدی را در شناساندن ایران ایفا کرده است و امیدوارم من هم بتوانم در ایران چنین نقشی داشته باشم.
برندن وارد همچنین از سفر یک هیات فعال در زمینه کشاورزی به ایران خبر داد و افزود: وزیر کشاورزی به زودی سفری به ایران خواهد داشت و با همتایانش ملاقات هایی صورت می گیرد تا بتوانیم زمینه های همکاری در این زمینه را افزایش دهیم.
وی در ادامه با اشاره به خطر گسترش تروریسم در جهان تصریح کرد: ایرلند نیز مانند بقیه کشورهای اتحادیه اروپا نگران نفوذ تروریسم است و ما همگام با دیگر کشورها در مبارزه با آ ن ها اقدام عاجل خواهیم داشت.
سفیر آکردیته ایرلند گفت: تشکیل تروریسم در سوریه، عراق و افغانستان بسیار نگران کننده بود و ما معتقدیم که این کشورها بدون دخالت خارجی و توسط مردم باید سرنوشت کشورشان رقم بخورد و همین امر باعث خواهد شد که نفوذ تروریسم در این کشورها کاهش پیدا کند.
وی افزود: ما معتقد هستیم که ایران کشوری تاثیرگذار در مسائل منطقه ای و نقش مهمی در مبارزه با تروریست ها دارد.
برندن وارد در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمان کشورش در ماه فوریه 2016 گفت: امیدواریم که نمایندگان جدید پارلمان کشورم مانند گذشته علاقمند به گسترش روابط با ایران باشند و گروه دوستی جدید هم به سرعت تشکیل شود تا وقفه ای در مراودات دو کشور به وجود نیاید.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید