Performancing Metrics

دانشگاه باید افراد به خواب رفته را بیدار کند | اتاق خبر
کد خبر: 300773
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 08:44
استاندار هرمزگان:
استاندار هرمزگان گفت: دانشگاه باید افراد به خواب رفته را از خواب بیدار کند و دانشگاه مسئول و نگهبان انقلاب اسلامی و پاسدار حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار هرمزگان گفت: دانشگاه باید افراد به خواب رفته را از خواب بیدار کند و دانشگاه مسئول و نگهبان انقلاب اسلامی و پاسدار حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جاسم جادری دوشنبه شب در همایش رسالت دانشجو و دانشگاه در تحولات سیاسی و اجتماعی که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: ۱۶ آذر روزی به یاد ماندنی در تاریخ علم و دانشگاه و مخصوص دانشجویان است که می توانند در چنین روزی به اظهار نظر بپردازند.

وی ادامه داد: روز دانشجو، روزی است که باید صدا و خواسته دانشجو و دانشگاه به طور صریح و بدون ترس مطرح شود.

استاندار هرمزگان افزود: دولت تدبیر و امید براساس عهدی که با مردم بسته و قراری که با خون شهدای دانشجو داشته است، از روز اول بنای کار خود را بر آزاد اندیشی برای خروج از تک صدایی و شنیدن صدای مخالف و مشارکت همه گروه ها در عرصه سیاسی و اجتماعی قرار داد.

جادری با بیان اینکه وقایع ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ بانی جنبش دانشجویی ایران شد، اظهار داشت: دانشجویان در این روز در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا، صدای آزادی خواهی خویش را به گوش حاکمان وقت رساندند اما صدای دانشجویان با گلوله جواب داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز همه شاهد تاثیرگذاری دانشگاه و دانشجویان بودند و در دفاع مقدس نیز شهدای دانشجو نقش تاثیرگذاری در پیروزی ملت ایران داشتند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه نقش دانشگاه به عنوان مبدا همه تحولات برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی کاملا آشکار است، اضافه کرد: هدف دانشگاه به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی، گسترش مرزهای علم و دانش و فناوری است که خوشبختانه توفیقات دانشگاه های کشور در زمینه تولید علم بسیار زیاد بوده است.

جادری با اشاره به تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی، بیان داشت: به دلیل درایت و تدبیری که در هیئت امنای این دانشگاه وجود دارد، دانشگاه آزاد توفیقات بسیار خوبی در زمینه های علمی به دست آورده و تحصیلات تکمیلی و جذب دانشجویان توسط این دانشگاه در هر منطقه قابل مشاهده است.

وی گفت: افزایش روحیه تحقیق در جامعه و به ویژه در نسل جوان به عنوان یکی از وظایف مهم دانشگاه تعریف شده و پیشرفت علمی دنیا نیز در اثر تحقیق و دانش پژوهی به دست آمده و یکی از رسالت های مهم جامعه دانشگاهی تحقیق و کارهای علمی است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تعلیم و تربیت عالی و ارتقا سطح فرهنگی و روشنگری فکری و اجتماعی از وظایف مهم دانشگاه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل تولید مقالات و کتاب های علمی و پرونده های مربوط به پژوهش و تحقیق در منطقه حرف اول را می زند.

جادری شناخت نیازها و مشکلات و مشارکت در رفع آنها را یکی از رسالت های اصلی دانشگاه دانست و عنوان کرد: اگر دانشجو خود را در کلاس محبوس کند و خود را جدای از جامعه بداند، دانشجو و دانشگاه موفق نخواهد بود بلکه دانشگاهی سرزنده است که بتواند با مشکلات جامعه آشنا و در برنامه ریزی به دولت کمک کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه به عنوان جایگاهی که نیروهای انسانی متعهد و متخصص را برای اداره کشور تربیت می کند، محسوب می شود و دانشجویان باید بتوانند بدون ترس نسبت به مشکلات و ایرادات موجود اظهار نظر کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: هیچ دولتی خالی از اشکال نیست و وظیفه روشنفکران و صاحبان قلم و اندیشه است که به مسئولان اشکال و ایرادات را یادآوری کنند و از قشر دانشگاهی انتظار داریم که آنها در رفع مشکلات پیش رو باشند و اگر جامعه درست هدایت شود، مشخص می شود که دانشگاه رسالت خود را خوب انجام داده است.

جادری مهمترین وظیفه دانشگاه در جامعه اسلامی را انسان سازی برشمرد و افزود: دانشگاه در واقع کارخانه انسان سازی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه است و دانشگاه نباید محیط دغدغه شخصی اساتید و دانشجویان باشد بلکه باید محلی برای دغدغه های اجتماعی و درک دردهای اقشار جامعه باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه باید افراد به خواب رفته را از خواب بیدار کند و دانشگاه مسئول و نگهبان انقلاب اسلامی و پاسدار حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که برای برپایی و ماندگاری این نظام هزینه های زیادی پرداخته است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت های سیاسی و فرهنگی دانشجویان برای فراهم آوردن محیطی سالم و آزاد برای گفتگو و ارتقا اندیشه، اظهار داشت: ما همه صاحبان نظر را به فعالیت قانونی دعوت می کنیم و پویایی و بیداری از شاخصه های اصلی نخبگان کشور است که اگر حاصل شود، استقلال کشور هم تضمین می شود و به دنبال آن قطع وابستگی به بیگانگان هم محقق می شود.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید