Performancing Metrics

با باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم آشنا شوید | اتاق خبر
کد خبر: 300798
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 08:41
باهوش‌ترین مردم دنیای در کدام کشور زندگی می‌کنند؟ شاید این سوالی است که بسیار با آن روبرو شده‌اید و در برخی موارد نتایجی متحیرکننده از اشخاصی شنیده‌اید که منبع اطلاعاتیشان محدود به شبکه‌های اجتماعی است. در ادامه به بررسی ۱۰ کشور مطرح جهان از نظر علوم خوا

 این روزها مشکلات زیادی جامعه‌ی بشری را درگیر خود کرده و حل این مشکلات به دست توانمند متخصصان و دانشمندان امکان پذیر است؛ از این‌رو است که جوامع بشری نیاز به تربیت نیروی متخصص بیشتری دارند.

داشتن متخصصان بیشتر به منزله‌ی پیشرفت بیشتر جامعه‌ی مورد نظر است؛ از این رو است که سازمان همکاری‌های اقتصادی اقدام به مطالعه‌ی تعداد متخصصان در بیش از ۴۰ کشور پیشرفته‌ای کرده که از جمله‌ی پیشروترین کشورها در جهان به شمار می‌روند. این نهاد جهانی پس از مطالعه‌ی فاکتورهای در نظر گرفته شده، اقدام به انتشار نتایج مورد نظر کرده که داده‌های بررسی شده در آن شامل موارد پس از سال ۲۰۱۲ به این سو می‌شود.

رتبه‌بندی صورت گرفته براساس فاکتورهایی نظیر علوم، فناوری، مهندسی و پیشرفت متخصصان کشور مورد نظر در زمینه‌ی ریاضیات است که به اختصار STEM خوانده می‌شود. با توجه به در نظر گرفتن پیشرفت صورت گرفته در حوزه‌های مورد نظر می‌توان به جرات گفت که مقایسه‌ی حاصل بین کشورهای متعدد، وابستگی چندانی به جمعیت نداشته و از این رو مقایسه‌ای عادلانه است. در ادامه می‌توانید لیست ۱۰ کشور برتر در زمینه ی پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی علوم را به همراه دلایل برشمرده به روشنی ببینید.

۱۰. در کشور پرتغال بیش از ۲۵ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه در یکی از چهار حوزه‌ی STEM مدرک خود را دریافت می‌کنند. بیش از ۷۲ درصد از فارغ التحصیلان دکترا در این کشور در حوزه‌ی آموزش مشغول به کار هستند که بیشترین میزان در میان ۴۰ کشور پیشرفته‌ای است که مورد مطالعه قرار گرفته است.

10 portugal had 25 of its students graduate with a stem degree it has the highest percentage of doctorate holders 72 that work in education of all 40 countries surveyed f2a1e

 ۹. تعداد فارغ التحصیلان در چهار حوزه‌ی STEM در کشور اتریش نیز بیش از ۲۵ درصد برآورده شده است. براساس اطلاعات ارائه شده به ازای هر ۱٫۰۰۰ نفر در اتریش بیش از ۹.۱ مرد فارغ التحصیل در مدرک دکترا و ۶.۷ زن با این مدرک وجود دارند.

9 austria 25 has the second highest number of working age phds with 67 female and 91 male doctorate holders per 1000 people 66e09

۸. میزان افراد دارای مدرک دکترا در چهار حوزه‌‌ی STEM که به آن اشاره کردیم در کشور مکزیک از ۲۴ درصد در سال ۲۰۰۲  به ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است. دولتمردان مکزیکی نیز برای افرادی که در زمینه‌ی تحقیقات و توسعه اقدام به سرمایه‌‌گذاری می‌کنند، معافیت مالیاتی را در نظر می‌گیرند.

8 mexico moved up from 24 in 2002 to 25 in 2012 despite the government abolishing tax breaks for business investments in research and development 951fd

۷. استونی با داشتن بیش از ۲۶ درصد فارغ التحصیل در مقطع دکترای رشته‌های STEM یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار شاغلین را در حوزه‌ی آموزش دارد. این کشور همچنین دارای یکی از بالاترین درصد‌های تحصیلات بالا میان بانوان است؛ بطوریکه بیش از ۴۱ درصد از فارغ التحصیلان مقطع دکترا را بانوان تشکیل می‌دهند. البته این آمار مربوط به سال ۲۰۱۲ است.

7 estonia 26 has one of the highest percentages of female stem graduates at 41 in 2012 76856

۶. یونان در سال ۲۰۱۳ تنها ۰.۰۸ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف  تحقیقات کرده است. این میزان از سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی تحقیقات پایین‌ترین میزانی است که یک کشور در میان ملت‌های توسعه یافته به خود اختصاص داده است. این موضوع را می‌توان برگرفته از وضعیت بد اقتصادی یونان در سال‌های اخیر خواند. با این وجود میزان فارغ التحصیلان دکترای STEM یونان در حالی که از ۲۸ درصد به ۲۶ درصد رسیده، باز هم شاهد قرار گرفتن این کشور در رتبه‌ی ۶ام هستیم.

6 greece spent only 008 of its gdp on research in 2013 which was one of the lowest reported among developed countries and might explain why its stem degree rate dropped from 28 in 2002 to 26 in 2012 5d8a5

۵. در فرانسه بیش از ۲۷ درصد از فارغ التحصیلان مقطع دکترا در یکی از چهار حوزه‌ی STEM به فعالیت مشغول هستند. بخش عمده‌ای از این افراد در صنایع این کشور مشغول به کار هستند.

5 in france 27 most researchers are employed by industry rather than the government or universities dd0f5

۴. فنلاند بیشترین آمار مربوط به انتشار مقالات عملی در رشته‌ی پزشکی را به خود اختصاص داده است. بیش از ۲۸ درصد از فارغ التحصیلان این کشور در یکی از چهار رشته‌ی مورد نظر به تحصیلات خود پایان داده‌اند.

4 finland 28 publishes more research about medicine than in any other field 2b757

۳. سوئد پس از نروژ آمار بیشترین استفاده از رایانه را در محیط‌های کاری در اختیار دارد. از جمله‌ی کاربردهای رایانه در کسب و کارها می‌توان به حوزه‌هایی نظیر برنامه‌نویسی اشاره کرد. در این کشور بیش از سه چهارم از کارکنان در محیط کار از رایانه استفاده می‌کنند. همچنین در سوئد بیش از ۲۸ درصد از فارغ التحصیلان در یکی از رشته‌های STEM فارغ التحصیل شده‌اند.

3 sweden 28 is just behind norway for most computer use at work including for applications like programming over three quarters of workers use computers at their jobs 6a5df

۲. آلمان پس از آمریکا و چین دارای بیشترین آمار فارغ التحصیلان در مدارج بالا پس از آمریکا است. آمار مربوط به میزان فارغ التحصیلان در این کشور به بیش از ۱۰٫۰۰۰ نفر در سال می‌رسد که رقم بسیار بالایی است. بیش از ۳۱ درصد از فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا در این کشور در یکی از چهار رشته‌ی STEM به تحصیلات خود پایان داده‌اند.

2 germany 31 had the third highest average annual raw number of stem graduates at about 10000 which is right behind the us and china despite those countries much larger populations db3e8

۱. در کره‌ی جنوبی بیش از ۳۲ درصد از فارغ التحصیلان در یکی از چهار رشته‌ی STEM به تحصیل خود پایان داده‌اند. این میزان در مقایسه با سال ۲۰۰۲ میلادی ۳۹ درصد بسیار کاهش یافته است؛ اما همچنان کره‌ی جنوبی در رتبه‌ی اول قرار دارد.

1 south korea 32 had the top 10s largest drop from 39 in 2002 even though the country retained its position at the top of the oecds list 27b79

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، لیست‌ کشورهایی که در این حوزه مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، در لیست زیر قرار گرفته است.

ranking 7b638

نظر شما در این خصوص چیست؟

نظرات
ADS
ADS
پربازدید