Performancing Metrics

نقش مهم جنبش دانشجویی درمشارکت حداکثری مردم درانتخاباب | اتاق خبر
کد خبر: 300829
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 10:39
قائم مقام وزیر کشور:
قائم مقام وزیر کشور گفت: جنبش دانشجویی نقشی مهم و اساسی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارد.

به گزارش اتاق خبر،حسینعلی امیری شامگاه دوشنبه 16 آذر در جمع دانشجویان اسفراین اظهار کرد : 16آذر در تاریخ معاصر ما صرفا در حد یک اتفاق و ثبت آن در تقویم نبوده است بلکه روز بزرگ و تاریخی و فصل جدیدی از آغاز مبارزات مردم ایران علیه استبداد و استعمار در تاریخ معاصر کشور است .
وی افزود: جنبش دانشجویی بعد از 16 اذر 1332 ادامه یافت و در طول 60 سال گذشته فراز و نشیبهای فروانی داشته اما با سیر مسیری تکاملی به سوی استقلال و منافع کشور و همراهی با رهبری امام خمینی (ره) منجر به پیروزی انقلاب شد.

*جنبش دانشجویی د رهمه مقاطع به وظیفه اش عمل کرده است
قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب را کسی نمی تواند نادیده بگیرد افزود: نقش این جنبش در پیروزی انقلاب انقلاب در سال 57 بارز ومهم است و باعث باز شدن باب انتقاد نسبت به حکام گذشته و آگاهی سازی جامعه توسط جنبش دانشجویی شد .
وی افزود: جنبش دانشجویی در همه مقاطع براساس شناخت و زمان سنجی به وظیفه اش عمل کرده است چه در دوران دفاع مقدس مقدم که خط شکن بوده است و چه در دوران سازندگی .

*دولت از نقد جنبش های دانشجویی استقبال می کند
امیری با بیان اینکه جنبش دانشجویی در انقلاب اسلامی نقش خاص و برجسته ای داشته و همیشه زنده و پویا و منتقد بوده گفت: جنبش دانشجویی به دلیل آنکه در حکومت نیست به عنوان ناظری بیرونی بهترین و منصف ترین افراد برای نقد حاکمان هستند .
وی افزود: جنبش دانشجویی به دلیل آنکه نفعی و ضرری شخصی و فردی در مباحث ندارد می تواند عادلاترین و منصفانه ترین نقدها را بر مسئولان خود داشته باشد .
قائم مقام وزیر کشور گفت : مسئولان جمهوری اسلامی از سکوت حاکم بر دانشگاه ها راضی نیست و رهبر معظم انقلاب نیز چندین باردر بیانات خود از این امر ابراز ناراحتی ، نارضایتی و خطر کرده اند و بارها گفته اند جنبش دانشجویی باید زنده باشد .
وی افزود: در دولت تدبیرو امید نیز ریاست جمهوری که خود فردی فرهیخته و دانشگاهی است از جنبش دانشجویی و نقدهای جنبش دانشجویی که ممکن است به کارگزان دولتی داشته باشند استقبال می کند .
*نقد باید منصفانه ، سازنده و موجب تعالی کشور باشد
امیری افزود: هماهنگونه که رئیس جمهور در سخنرانی امروز خود درانشگاه صنعتی شریف بار دیگر گفت دولت آماده نقد است اما نقدی که منصفانه و سازنده باشد و منجر به تعالی کشور شود .
وی خاطر نشان کرد: نباید فکر کنیم که ما حق مطلق هستیم و دیگران باطل مطلق هستند این نگاه خطرناکی است و انسان با تقوای سیاسی این گونه فکر نمی کند .
قائم مقام وزیر کشور افزود: ضمن اینکه دانشجویان باید تحرک و زنده بودن جنبش دانشجویی را حفظ کنند و نقد هم انجام دهند این نقد باید منصفانه و منجر به تعالی و اصلاح شود .
امیری افزود: فضا دانشگاهها را با لحاظ مصالح جمهوری اسلامی همواره آرام نگاه داریم به ویژه در سالی که 2 انتخابات مهم در پیش داریم .
وی با اشاره به نقش جنبش دانشجویی درانتخابات افزود: جنبش دانشجویی میتوانند نقش مهم و اساسی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشته باشد .
امیری افزود: هرجا مشارکت حداکثری اتفاق افتاد فرهیختگان و بزرگان و اندیشمندان بیشتری به مجلس را یافته اند .
وی اظهار امیدواری کرد: با این شورو نشاط سیاسی در دانشجویان و با حفظ آرامش کشور و لحاظ مصالح نظام و توجه به شرایط اطراف کشور دانشجویان مانند همیشه در آفرینش حماسه سیاسی دیگری در اسفند ماه سال جاری همچنان نفش برجسته و نقطه عطف دیگری در جنبش دانشجویی کشور بیافرینند .
در ابتدای این مراسم با حضور قائم مقام وزیر کشور، نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از دانشجویان همزمان با روز دانشجو سالن اجتماعات هزار نفری مجتمع آموزشی عالی فنی مهندس اسفراین افتتاح شد .
برا ی ساخت این سالن اجتماعات که بزرگترین و مجهزترین سالن اجتماعات استان است 20میلیارد ریال هزینه شده است .
قائم مقام وزیر کشور قرار بود صبح 16 آذر در مراسم روز دانشجو در مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین حضور یابد که به علت شرایط نامساعد جوی و تاخیر در پرواز شامگاه 16آذر به اسفراین رسید .
شهرستان 127 هزارنفری اسفراین د ر60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد .

 

 

 

 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید