Performancing Metrics

توسعه کمی معادن آذربایجان‌غربی نیازمند تامین زیرساخت‌ها است | اتاق خبر
کد خبر: 300856
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 11:51
رئیس سازمان صنعت و معدن استان آذربایجان‌غربی 'گفت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: وجود زیرساخت‌های لازم به‌منظور فراوری مواد معدنی یکی از شروط لازم برای توسعه کمی معادن استان است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم،:.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان مهاباد نیز با ساختار عمدتاً دگرگونی یعنی معادن سنگ تزئینی و کانی غیر فلزی باریت رتبه دوم و شهرستان خوی با ساختار عمدتاً دگرگونی و سنگ‌های تزئینی شناخته شده رتبه سوم را دارا است.

وی افزود: از سوی دیگر وجود زیرساخت‌های لازم به منظور فراوری مواد معدنی یکی از شروط لازم برای توسعه کمی معادن بوده که در شهرستان‌های مذکور تا حدودی ایجاد شده است.

اسکندری بیان کرد: سیر صعودی تعداد معادن از سال 90 تا سال 93 به دلیل ورود معادن جدید از مرحله اکتشاف به بهره‌برداری یا صدور پروانه‌های بهره‌برداری جدید توام بوده که شهرستان‌های استان با ملاحظه زیرساخت‌ها و ویژگی‌های ساختاری رویکرد نسبتاً ثابت خود را حفظ کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت مالکیت معادن استان اظهار داشت: روند تغییر مالکیت معادن در استان با توجه به سیاست‌های دولت برآمده از قانون اساسی و قانون معادن موثر بوه تا جایی که در روند برنامه پنجم تعداد معادن بخش خصوصی افزایش و در عوض معادن با مالکیت دولتی کاهش داشته که بیانگر رعایت اصول قانون بویژه اصل 44 بوده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید