Performancing Metrics

دلایل بروز فساد اداری از دید رییس اتاق بازرگانی تهران | اتاق خبر
کد خبر: 300942
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 21:11
رییس اتاق بازرگانی تهران به تشریح دلایل بروز فساد اداری و همچنین راهکارهای مقابله با آن پرداخت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری در همایش مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری که امروز سه‌شنبه 17 آذر در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد اظهار کرد: فساد در سال های گذشته به شکل ویروسی آزار دهنده در فضای اقتصادی گسترده شد. انتشار ارقامی که در رسانه ها دیده و شنیده می‌شود برای دلسوزان نگران کننده است و رتبه ایران در شاخص های بین المللی فساد جای تاسف دارد.

وی عنوان کرد: همه مقامات ارشد نظام این دغدغه را دارند که چگونه باید با فساد مبارزه شود و بخش خصوصی هم. ما فکر می‌کنیم بخص خصوصی باید در کنار دولت تا جایی که ممکن است تلاش کند تا فساد ریشه کن شود یا کاهش پیدا کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بعد از سال ها که در تحریم اقتصادی قرار داشتیم امروز فضای جدیدی باز شده است و امیدواری زیادی در بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی وجود دارد که اقتصاد رونق گیرد. البته ما برای توسعه نیاز به سرمایه گذاری داریم. سرمایه گذاری خارجی و داخلی.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حدود 4 تا 5 میلیون فارغ التحصیل در کشور هستند که باید وارد بازار کار شوند که این امر نیاز به سرمایه گذاری دارد. تا کنون هیات های اقتصادی زیادی به ایران برای مذاکره آمده‌اند و همین امروز هیات هایی از فنلاند و صربستان به ایران آمده بودند. این هیات ها سولاتی را در خصوص شاخص‌های اقتصادی، شفافیت و درجه فساد اداری مطرح می‌کنند که ما باید به این سوال ها پاسخ دهیم و بتوانیم سرمایه‌گذار خارجی جذب کنیم.

خوانساری با بیان اینکه رسیدن به راهکارهای مقابله با فساد به مطالعه زیادی نیاز دارد تصریح کرد: کوچک کردن دولت تا حد ممکن یکی از راهکارها در این زمینه است. اینکه دولت از امور تصدی گری رهایی پیدا کند و نقش حاکمیتی داشته باشد.

وی افزود: همچنین تقویت بخش خصوصی، اقتدار بیشتر دستگاه های نظارتی و فعالیت آزاد رسانه ها تا مقدار زیادی می‌تواند از فساد جلوگیری کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید