Performancing Metrics

تربیت نیروی ماهر در فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز جدی کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 300975
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 21:06
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
تربیت نیروی ماهر در فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز جدی کشور است و بر همین پایه مرکزهای آموزشی باید آموزش و تربیت نیروهای متخصص با هدف توسعه فناوری را در دستور کار قرار دهند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تربیت نیروی ماهر در فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز جدی کشور است و بر همین پایه مرکزهای آموزشی باید آموزش و تربیت نیروهای متخصص با هدف توسعه فناوری را در دستور کار قرار دهند.

«امیرحسین دوایی» در نشست شورای آموزشی این دانشکده افزود: امروز فقط به آموزش صرف نیروها نیازمند نیستیم بلکه باید آموزش و تربیت نیروها به منظور توسعه فناوری و بهره برداری از آن برای خلق و توسعه کسب و کارهای تازه در فهرست برنامه مرکزهای آموزشی قرار گیرد.
دوایی افزود: همزمان با آغاز قرن تازه هجری که فناوری های نوین نیز به زندگی مردم ایران وارد شد، مستشارانی از کشورهای پیشرفته صنعتی برای آموزش کاربرد این فناوری ها وارد کشور شدند بنابراین آن زمان ایجاد مرکزهای آموزشی در یک ساختار وظیفه ای و فقط به منظور تربیت نیروهایی برای بکارگیری فناوری های نوین بود.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اکنون کشور نیازمند آن است که ساختار وظیفه ای پیشین در مرکزهای آموزشی به ساختار توسعه ای برای تربیت نیرو به منظور توسعه فناوری و بهره برداری از آن برای خلق و گسترش کسب و کارهای نوین تبدیل شود.
وی گفت: نقش و وظیفه دانشکده پست و مخابرات آموزش و تربیت نیروی تحصیلکرده در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات ترسیم شده که در این بخش تاکنون عملکرد خوبی از خود نشان داده است.
دوایی درباره فعالیت آزمایشگاه اینترنت اشیا (آی.او.تی که مخفف Internet of Things است) دانشکده پست و مخابرات گفت: روند آینده جهان مبتنی بر اینترنت اشیا خواهد بود.
اینترنت اشیا به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون انسان اشاره دارد که به شبکه اینترنت متصل شده اند و می توان آنها را با استفاده از نرم افزارهای تلفن های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت کرد.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بازی های رایانه ای نیز در آینده نزدیک با تلفیق سخت افزارهای مرتبط، جذابیت لازم برای متقاضیان را فراهم می کنند.
وی اضافه کرد: بازار اقتصادی آینده نمی تواند فقط بر پایه نرم افزارهای کاربردی دوام داشته باشد و آینده اقتصادی جهان از ترکیب همه علوم و فناوری ها در کنار فناوری های اطلاعات و ارتباطات (آی.سی.تی) شکل خواهد گرفت.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ایجاد ارزش افزوده در یکپارچه سازی علوم مختلف مانند انرژی، مکانیک، نرم افزارهای رایانه ای و انبارهای داده برای خلق کسب و کارهای تازه است.
وی وظیفه دولت ها را شناسایی روندها، فرهنگ سازی و ایجاد زمینه برای فعالیت بخش خصوصی به منظور رونق کسب و کارهای تازه دانست.
دوایی تاکید کرد وزارت ارتباطات باید با فراهم کردن زمینه به منظور ایجاد طوفان فکری و همگرایی مدیران متخصص در حوزه های مختلف برای رشد و پیشرفت کشور از طریق توسعه پارک ها و مراکز رشد فناوری برنامه ریزی کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به رقابت شدید کشورها در حوزه تجاری سازی علم، پیشنهاد کرد باید دنبال تولید محصول هایی بود که افزون بر صرفه اقتصادی به حل مشکل خاصی از کشور (مانند سامانه های پایش سیل) با مختصات بومی قادر باشند.
همچنین می توان با وارد شدن به زنجیره تامین ساختار نظام ملی نوآوری، زمینه لازم را برای توسعه کسب و کارهای تازه و رونق اقتصادی فراهم کرد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه شنبه از فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشکده علمی- کاربردی پست و مخابرات مانند مرکز تحقیقات پیشرفته سیستم های انتقال نوری و آزمایشگاه اینترنت اشیا بازدید کرد.

منبع: ایرنا 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید