Performancing Metrics

سامانه ثبت سوانح در دسترس عموم قرار می گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 300998
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 21:35
کاهش 3.3 درصدی تلفات رانندگی بین شهری در هفت ماه نخست امسال
گزارش سازمان پزشکی قانونی درباره کاهش 3.3 درصدی تلفات سوانح رانندگی در هفت ماه نخست امسال، در شصت و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه ها بررسی شد

گزارش سازمان پزشکی قانونی درباره کاهش 3.3 درصدی تلفات سوانح رانندگی در هفت ماه نخست امسال، در شصت و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه ها بررسی شد. 

در این نشست گزارشی از پیشرفت و عملکرد سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل ارائه و با تاکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شد این سامانه حداکثر تا اول اسفندماه در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
بر پایه آمار سازمان پزشکی قانونی، تلفات تصادفات رانندگی در هفت ماه نخست 1394 در مقایسه با مدت مشابه پارسال نزدیک به 3.3 درصد کاهش یافت.
بر همین پایه مقرر شد با توجه به روند تغییر تلفات تصادفات در برخی استان ها بررسی کارشناسی انجام و گزارش آن به کمیسیون ایمنی راه ها ارائه شود.
در نشست این کمیسیون گزارشی از میزان تردد و جابجایی زائران حسینی (ع) و عملکرد هر یک از دستگاه های ذیربط در ایام اربعین ارائه شد و وزیر راه و شهرسازی از اقدام ها و برنامه ریزی همه عوامل اجرایی، مدیران سازمان ها٬ شرکت های حمل و نقل٬ رانندگان ناوگان عمومی و دستگاه های اجرایی در مدیریت این حرکت مذهبی- مردمی تشکر کرد.
همچنین مقرر شد روز هفتم دی ماه همزمان با نشست آتی کمیسیون ایمنی راه ها، یک اردوی دانش آموزی در این زمینه با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.
در حاشیه این اردو تفاهمنامه مشترکی بین وزیران راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در حوزه آموزش، امور اجتماعی و فرهنگ ترافیک امضا خواهد شد.
در این نشست پیشنهاد کارگروه مهندسی ایمنی راه ها درباره انتخاب حفاظ های ایمنی در راه های برون شهری به تصویب کمیسیون ایمنی راه ها رسید و بر پایه این مصوبه استفاده از حفاظ های بتنی مفصلی و لولایی، حسب شرایط هندسی میانه راه و ترافیک، مسائل ایمنی، معیارهای فنی- طراحی، اجرایی و نگهداری آزادراه ها و بزرگراه های کشور در اولویت قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، سالیانه بیش از 18 هزار نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی در راه های کشور جان خود را از دست می دهند و وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راه با همکاری 17 دستگاه اجرایی کشور در تلاشند با ارایه برنامه های مناسب میزان تلفات رانندگی در کشور بیش از پیش کاهش یابد.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید