Performancing Metrics

توافق جدید میان ایران-آلمان | اتاق خبر
کد خبر: 301161
تاریخ انتشار: 18 آذر 1394 - 13:33
قرارداد ساخت چهار نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید ۴۰ مگاوات برق در کرمان بین ایران و آلمان امضا شد.
قرارداد ساخت چهار نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید ۴۰ مگاوات برق در کرمان بین ایران و آلمان امضا شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، پس از امضای تفاهم نامه هایی به منظور احداث نیروگاه های برق خورشیدی در تهران و خوزستان با شرکت‌های آلمانی، قرارداد جدیدی برای ساخت ۴ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۴۰ مگاوات برق در کرمان امضا شد.

بر این اساس همزمان با سفر مقامات دولتی و سفیر آلمان به کرمان پس از انجام سه روز مذاکره، قرارداد احداث چهار نيروگاه خورشيدي در مجموع با ظرفیت تولید ۴۰ مگاوات برق امضا شده است.

براساس مطالعات انجام شده در استان كرمان ۳۲۰ روز آفتابی و تونل بادي در منطقه ريگان و فهرج وجود دارد كه مي تواند فرصت مناسبي براي سرمايه گذاران خارجي برای استفاده از پتانسیل تولید انرژي هاي نو باشد و پیش بینی می شود با لغو تحریم ها ساخت این واحدهای نیروگاهی آغاز شود.

سیدعلی بربند مديرعامل شركت توزيع برق استان تهران هم اخیرا با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترکی با شرکت‌های سرمایه گذار آلمانی، گفته است: با انجام سرمايه گذاري توسط طرف آلماني، نخستين نيروگاه خورشيدي ۵۰ مگاواتي در استان تهران ايجاد و مطابق قرارداد، به مدت ۲۰ سال انرژي توليد آن با قيمت‌هاي مصوب شده به صورت تضميني از اين سرمايه گذاران خريداري خواهد شد.

علاوه بر این، مهر ماه سال جاری تفاهم ‌نامه احداث فاز اول نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی (فتوولتائیک) در اهواز بین شرکت آلمانی ۳۰۰۰  Green و شرکت برق منطقه‌ای خوزستان منعقد شده بود.

در همین حال، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات برقی ایران و آلمان، تاکید کرده بود: پیشنهاد ساخت نیروگاه‌های جدید برق به شرکت‌های آلمانی ارائه شده است و به زودی قراردادهای جدید نیروگاه‌سازی امضا می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید