Performancing Metrics

پاکسازی محوطه پاساژ افشار از دلالان ارز+عکس | اتاق خبر
کد خبر: 301208
تاریخ انتشار: 18 آذر 1394 - 19:39
ماموران انتظامی، امروز با حضور در خیابان فردوسی دلالان فعال در حاشیه پاساژ افشار این خیابان را دستگیر کردند.

ب براساس مشاهدات هم‌اکنون محوطه مجاور پاساژ افشار که محل تجمع همه روزه دلالان ارز بود، کاملا خلوت است و حتی یک دلالان در این محل دیده نمی‌شود.

عکس‌های زیر در مراجعه به محل تجمع دلالان ارز گرفته شده است.

آیین نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی تصریح می‌کند هرگونه فعالیت بدون مجوز بانک مرکزی غیرقانونی است.

همچنین براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ ورود، خروج، خرید، فروش و حواله ارز بدون رعایت ضوابط تعیینی توسط دولت و بدون مجوزهای لازم از بانک مرکزی قاچاق محسوب می‌شود.

بانک مرکزی از مدت‌ها قبل وعده برخورد با دلالان حاشیه خیابان‌ها را داده بود، اما این وعده بسیار دیرهنگام امروز اجرایی شد. پاساژ افشار واقع در خیابان فردوسی از زمان های گذشته به بورس معاملات خیابانی ارز تبدیل شده و نکته جالب اینکه به گفته دلالان برخی بانک ها و حتی بانک مرکزی در این محل اقدام به عرضه ارز کرده و به نوعی محل کشف نرخ ارز در بازار آزاد میدان فردوسی بوده است. محلی که هرگز به رسمیت شناخته نشده اما عرضه‌کنندگان دولتی و خصوصی برای کشف نرخ ارز و فروش آن در بازار همواره از آن بهره‌ برده‌اند.

پاساژ افشار شاید نماد زنده خلاء یک بورس رسمی ارزی در کشور باشد،همانند آنچه که در سایر کشورها وجود داشته، معاملات ارز در آن رقم خورده و نرخ روزانه کشف قیمت شود.

اخیرا شورای عالی بورس راه‌اندازی بورس آتی ارز در دل بورس کالایی کشور را تصویب کرده است که کماکان در میان دستگاه‌ها و مخصوصا بانک مرکزی مخالفان جدی دارد.

اگرچه امروز پاساژ افشار خالی از دلالان ارز است اما به تداوم این وضعیت نمی‌توان چندان دلخوش بود، انتظار می‌رود با گذر زمان دلالان ارز بار دیگر به پاتوق خود برگردند. کما اینکه با انتقاد از گرانی ارز با دخالت جمشید بسم‌الله ‌ها این اتفاق افتاد، اما بار دیگر دلالان ارز به محل معاملات و قرار همیشگی خود بازگشتند.

منبع:فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید