Performancing Metrics

بوئينگ از تازه ترين مدل 737 رونمايي کرد +عکس | اتاق خبر
کد خبر: 301274
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 09:49
کمپاني بوئينگ روز گذشته اولين مدل از سري هواپيماهاي 737 MAX را رونمايي کرد. بوئينگ در اين مراسم که در شهر رنتون ايالت واشنگتن برگزار شد، جزئيات تازه ترين جت خود را اعلام کرد.

اتاق خبر - براساس اعلام بوئينگ، اين هواپيما در حال آماده سازي براي انجام نخستين پرواز خود در اوايل سال 2016 است. قرار است اولين سري از 737 MAX در پاييز 2017 به مشتريان تحويل گردد. نخستين مشتري اين محصول، شرکت هواپيمايي Southwest Airlines خواهد بود.

ظاهر اين نسل از بوئينگ 737 نيز شباهت زيادي به مدل هاي پيشين آن دارد. جالب است بدانيد که هواپيماهاي 737 بوئينگ رايج ترين نوع در صنعت هوانوردي غيرنظامي هستند. نسل جديد بوئينگ 737 با مدل هاي قبل از خود تفاوت هم دارد، از جمله بالک هاي عظيم الجثه و ساخته شده با فناوري انحصاري بوئينگ، و نسل جديدي از موتورهاي جت با نام LEAP-1B که بهره وري سوخت و عملکرد بسيار بالايي دارند.

بوئينگ وعده داده که 737 MAX تا بيست درصد بهره وري سوخت بيشتري در مقايسه با نسل قبلي خود، يعني 737 Next Generation داشته باشد. اين ميزان در صورت تحقق بسيار چشمگير خواهد بود.

با توجه به اينکه اولين بوئينگ 737 نزديک به نيم قرن پيش، يعني در سال 1967 به پرواز درآمد، بعيد نيست اين شرکت به زودي در طراحي هواپيماهاي کوچک و تک راهرويي خود بازنگري کند. البته به نظر مي رسد بوئينگ اين کار را از مدتي پيش آغاز کرده و توليد 737 MAX نيز در همين راستا باشد؛ به ويژه پس از آنکه رقيب اصلي آن، يعني ايرباس هواپيماي مدل A320neo را رونمايي کرد. با توجه به محبوبيت اين دو هواپيما، انتظار مي رود طي چند سال آينده بخش عمده اي از پروازهاي مسافري با آنها انجام شود.

بوئينگ گفته در حال حاضر براي ساخت سه هزار فروند از اين نوع هواپيما از 60 شرکت در سراسر دنيا سفارش دريافت کرده است و خانواده 737 به زودي با پيوستن مدل هاي جديدي همچون MAX 7، MAX 8، و MAX 9 تنوع بيشتري پيدا خواهد کرد.

منبع: جام نیوز

نظرات
ADS
ADS
پربازدید