Performancing Metrics

کورتانا بصورت رسمی برای اندروید و iOS منتشر شد | اتاق خبر
کد خبر: 301280
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 09:52
کورتانا نام دستیار صوتی ویندوز مایکروسافت است که از زمان عرضه نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. ردموندی‌ها پس از عرضه‌ی آزمایشی این سرویس برای اندروید و iOS، ساعاتی پیش کورتانا را بصورت رسمی در قالب یک اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل مورد نظر عرضه کرد.

اتاق خبر - مایکروسافت ساعاتی پیش دستیار صوتی هوشمند خود را بصورت رسمی برای اندروید و iOS در قالب یک اپلیکیشن عرضه کرد. علاقمندان می‌توانند این اپلیکیشن را از طریق فروشگاه اپ استور یا پلی استور دانلود کنند.

همانطور که اشاره کردیم کورتانا دستیار صوتی اختصاصی مایکروسافت در پلتفرم ویندوز این کمپانی است، اما ردموندی‌ها تلاش کرده‌اند تا در ماه‌های اخیر دامنه‌ی فعالیت این دستیار صوتی را به سایر پلتفرم‌ها گسترش دهند. باید به این موضوع اشاره کرد که مایکروسافت سیاست خود در قبال گسترش دامنه‌های نفوذ سرویس‌هایش را به کورتانا محدود نکرده و سایر محصولات این کمپانی نظیر وان درایو و مجموعه‌ی آفیس سوئیت نیز از چنین استراتژی پیروی می‌کنند، بطوریکه مجموعه‌ی نرم‌افزاری آفیس که شامل ورد، اکسل، پاورپوینت و وان نوت است هم اکنون بصورت رایگان در اختیار کاربران سایر پلتفرم‌ها قرار گرفته است. این کمپانی حتی موفق شده تا سرویس ذخیره‌ی ابری خود را جایگزین دراپ باکس در گوشی‌های هوشمند سامسونگ کند.

آخرین مرحله از زنجیره‌ی ارائه‌ی سرویس‌های مایکروسافت برای سایر پلتفرم‌ها متعلق به انتشار اپلیکیشن کورتانا برای اندروید و iOS بود که این موضوع امروز محقق شد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر کورتانا در دو کشور چین و آمریکا در دسترس کاربران است، اما مایکروسافت در آینده‌ی نزدیک سایر کشورها را نیز به لیست مناطق پشتیبانی شده اضافه خواهد کرد.

کورتانا را باید سرویسی خواند که ترکیبی از قابلیت‌های گوگل ناو و سیری در آن یافت می‌شود. با استفاده از کورتانا می‌توان برنامه‌های خود را مرور کرده و مدیریت کرد. همچنین این سرویس قادر است به سوالات پرسیده شده نیز پاسخ دهد. براساس اطلاعات ارائه شده با استفاده از کورتانا در iOS می‌توان یادآوری‌ها را ثبت کرد، اطلاعات پرواز را مشاهده کرده و همچنین لیست علاقمندی‌ها را در کنار وضعیت آب و هوایی مدیریت نمود. در مورد اندروید باید به وجود تمام ویژگی‌های مورد نظر در کنار امکان استفاده از قابلیت Hey Cortana نیز اشاره کرد. کاربران اندروید همچنین قادرند قابلیت دریافت اعلانیه‌های مربوط به تماس‌های از دست رفته از طریق پی‌سی ویندوز ۱۰ خود را فعال کنند.

با توجه به همکاری نزدیک مایکروسافت با سایانوژن، رام‌های اختصاصی اندروید متعلق به سایانوژن بصورت پیش فرض از وجود دستیار صوتی کورتانا بهره‌مند بوده و این موضوع باعث شده تا قابلیت‌هایی نظیر تغییر وضعیت شبکه‌های متصل شده، خاموش کردن گوشی یا فعال کردن وضعیت بی صدا نیز قابل استفاده باشد.

منبع: زومیت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید