Performancing Metrics

خاورمیانه در میان گزینه‌های اصلی برای کارخانه جدید استون مارتین | اتاق خبر
کد خبر: 301330
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 13:30
خودروساز انگلیسی استون مارتین تا چند هفته آینده برای انتخاب مکان ساخت کارخانه جدید بین چهار محل در انگلیس، آمریکا و خاورمیانه تصمیم خواهد گرفت.

خودروساز انگلیسی استون مارتین تا چند هفته آینده برای انتخاب مکان ساخت کارخانه جدید بین چهار محل در انگلیس، آمریکا و خاورمیانه تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، این خودروساز لوکس ضررده به منظور بازگشت به سودآوری، یک طرح توسعه عمده را برنامه ریزی می‌کند که تحت آن حجم تولید مدلهای کنونی افزایش خواهد یافت و همچنین کراس اوور جدیدی معروف به دی بی ایکس به مدلهایش اضافه خواهد شد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: دو محل در انگلیس، یک محل در ایالت آلابامای آمریکا و دیگری در خاورمیانه برای ساخت کارخانه جدید از سوی اعضای هیات مدیره در دست بررسی قرار دارند.

با اینهمه استون مارتین درباره گزارش مذکور اظهارنظر نکرد.

این شرکت در اکتبر اعلام کرد بود فهرست 19 محل برای ساخت کارخانه را به شش محل محدود خواهد کرد. این کارخانه حداکثر پنج هزار دستگاه مدل دی بی ایکس تولید خواهد کرد. استون مارتین همچنین قصد دارد تولید خودروهای لاگوندا را گسترش دهد.

استون مارتین یک کارخانه در گایدون واقع در مرکز انگلیس دارد که در آن خودروهای اسپورت تولید می‌کند.

این خودروساز که در چهار سال گذشته هر سال ضرر مالی گزارش کرده است برای تامین مالی طرح توسعه خود، 100 میلیون پوند (150 میلیون دلار) از سهامداران بزرگش شامل کویت و شرکتهای سرمایه گذاری خصوصی ایتالیایی در سال 2015 دریافت کرد و 100 میلیون پوند دیگر در چند ماه آینده دریافت خواهد کرد.

استون مارتین اعلام کرده هر گونه حمایت مالی از سوی دولت و تصمیم برای استفاده از یک پلتفرم کامل خودرو از سوی دایملر برای ساخت دی بی ایکس، عامل مهمی در تصمیم گیری نهایی برای انتخاب مکان کارخانه خواهد بود. دایملر در استون مارتین پنج درصد سهم دارد.

این برند که برای ساخت خودروهای اسپورت "دی بی 5" که جیمز باند سوار آن می‌شود معروف است سال گذشته 71.8 میلیون پوند (110.9 میلیون دلار) ضرر کرد که در مقایسه با 25.4 میلیون پوند ضرر در سال 2013 بالاتر بود.

بر اساس گزارش رویترز، استون به دلیل عرضه مدلهای قدیمی و سرمایه گذاری ضعیف از رونق بازار جهانی خودروهای لوکس جا مانده است. این شرکت سال گذشته 3661 خودرو فروخت که بسیار پایین‌تر از رکورد 7300 خودرو در سال 2007 بود اما فروش 15 هزار خودرو تا پایان دهه جاری را هدف گذاری کرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید