Performancing Metrics

بودجه ای برای کنترل بیماری های واگیردار از سال آینده در نظر گرفته شد | اتاق خبر
کد خبر: 301405
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 23:15
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که اعتبار خاصی برای بیماری آنفلوآنزا در کشور پیش بینی نشده بود، گفت: در بودجه سال آینده ردیفی برای کنترل بیماری های واگیردار انسانی و دامی در نظر گرفته شده است.

به گزارش اتاق خبر، سید حسن هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مظلومیت های این وزارتخانه این است که در 30 سال گذشته هیچ اعتباری برای درمان اتباع بیگانه در نظر گرفته نشده است.
وی همچنین اعلام کرد:وضعیت استان کرمان در گذشته از نظر شیوع آنفلوآنزا زرد اعلام شده بود اما اکنون وضعیت در این استان کاملا عادی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد اما با توجه به فصل سرما، احتمال ابتلا به بیماری های واگیر وجود دارد و همه مردم باید مراقب سلامت خود بوده و به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری توجه لازم را داشته باشند.
وی افزود: جای تعجب است که در برخی موارد افرادی بدون مجوز وارد کشور می شوند که احتمال ورود بیماری را دارند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در رابطه با بیماری آنفلوآنزا در مناطقی که بارانداز است، آلودگی ما کمتر بوده، بنابراین بهتر است این بیماری به آن افراد ربط داده نشود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه چهارشنبه به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فصلی وارد کرمان شد.
وی پس از ورود به کرمان از بیمارستان افضلی پور این شهر بازدید و از بیماران بستری مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 در این مرکز آموزشی درمانی عیادت کرد.
هاشمی همچنین چهارشنبه شب نشستی را با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در کرمان برگزار کرد.
وی روز پنجشنبه پس از شرکت در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان به همراه استاندار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
حدود 600 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای فصلی از زمان شیوع این بیماری در استان کرمان بستری و 33 نفر فوت شدند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید