Performancing Metrics

بررسی راهکارهای توسعه همکاری های هوایی بین ایران و ایرلند | اتاق خبر
کد خبر: 301416
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 01:15
در تهران :
راهکارهای توسعه همکاری های ایران و ایرلند در بخش حمل ونقل هوایی در نشست معاون وزیر راه وشهرسازی با سفیر ایرلند در تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اتاق خبر از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، در دیدار ' برندن وارد ' با علی عابد زاده ، در تهران ، دو طرف بازنگری یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در بخش حمل و نقل هوایی را خاطرنشان ساختند.
بر اساس این گزارش، انتقال فناوری و دانش هواپیمایی کشوری، آموزش ایمنی، امنیت و صلاحیت پرواز، حمایت از همکاری موثر بین شرکت های هواپیمایی دو کشور ، مشاوره در خصوص تغییر ساختار سازمان هواپیمایی کشوری ایران، انتقال تجربیات در مورد مناطق آزاد و فروشگاه های فرودگاهی از مسائلی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، با توجه به تحریم های ظالمانه غربی ها علیه ایران در سال های اخیر حجم مبادلات تجاری بین ایران و ایرلند به سالانه 50 میلیون یورو کاهش یافته در حالی که دو کشور می توانند در زمینه های انرژیهای تجدید ناپذیر، نفت، پتروشیمی، محصولات نفتی، دارو و تجهیزات پزشکی مناسبات تجاری خود را توسعه دهند.
روابط سیاسی ایران و ایرلند از بهمن ماه 1354 (1976 میلادی) شکل گرفت و در پی آن سفیر ایران در هلند به عنوان سفیر اکرادیته در ایرلند منصوب شد .
ایرلند در سال 1355 با اعزام کاردار به تهران سفارت خود را افتتاح کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز در سال 1362 سفارت خود در دوبلین را دایر ساخت .
پیش از این سفارت جمهوری اسلامی در دوبلین حجم روابط تجاری دو کشور را 87 میلیون یورو اعلام کرد که از این رقم 80 میلیون یورو سهم صادرات ایرلند است .
ایران قبل از ممنوعیت واردات گوشت از دوبلین ، سالانه حدود 50 هزار تن گوشت گوساله از این کشور وارد می کرد .

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید