Performancing Metrics

روسیه اتهامات ترکیه را مبنی بر پاکسازی قومی در سوریه رد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 301453
تاریخ انتشار: 21 آذر 1394 - 08:53
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اتهامات ترکیه به مسکو مبنی بر تلاش برای پاکسازی قومی در شمال سوریه را رد کرد و آن را ادعای بی پایه و اساس خواند.

به گزارش اتاق خبر، خانم «ماریا زاخارووا» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اظهار نظر در باره سخنان سران ترکیه در این باره بی معنی است زیرا چنین اظهاراتی حاکی از دور بودن سران ترکیه از واقعیت های منطقه است.
خانم «زاخارووا» تصریح کرد: اظهارات ناشایست و اتهامات بی اساس مقام های ترک علیه روسیه نیازی به اظهارنظر ندارد و ماهیت آن کاملا روشن است.
وی گفت: اظهار نظر در باره سخنان سران ترکیه در این باره بی معنی است زیرا چنین اظهاراتی حاکی از دور بودن سران ترکیه از واقعیت های منطقه است.
وی افزود: این ادعای آنکارا نشانگر عصبانیت و در عین حال ناتوانی مقامهای ترکیه است.
نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه روسیه را به تلاش برای «پاکسازی قومی» در شمال سوریه متهم کرد و گفت: مسکو در تلاش است تا منافع نظامی اش را در منطقه حفظ کند.
«احمد داوود اوغلو» در گفت و گو با خبرنگاران مدعی شد که روسیه در تلاش است با بیرون راندن همه ترکمن ها و سنی هایی که رابطه خوبی با حکومت سوریه ندارند در منطقه دست به پاکسازی قومی بزند.
وی افزود: روسیه می خواهد برای حفظ حکومت بشار اسد و پایگاه های مسکو در لاذقیه و طرطوس، این منطقه را به لحاظ قومی پاکسازی کنند.
روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی بمب افکن سوخو-24 روسی که دو هفته پیش بر اثر اصابت راکت جنگنده اف-16 ترکیه در حریم هوایی سوریه سقوط کرد، تیره شده است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید