Performancing Metrics

ایران به افغانستان آموزش های پستی می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 301497
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 16:21
سرپرست دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات گفت: ایران در زمینه توسعه آموزش های پستی با افغانستان همکاری خواهد کرد.

سرپرست دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات گفت: ایران در زمینه توسعه آموزش های پستی با افغانستان همکاری خواهد کرد. 

«وحید یزدانیان» افزود: آموزش های پستی مورد نیاز به همراه تجربه های تازه در این بخش به افغانستان ارائه می شود.
وی گفت: زمینه های زیادی برای همکاری های مشترک بین دو کشور وجود دارد که بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فهرست نخست همکاری ها قرار خواهد گرفت.
سرپرست دانشکده علمی، کاربردی پست و مخابرات به دیدار چهارشنبه گذشته با «عبدالرزاق وحیدی» وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان اشاره کرد و افزود: در این دیدار براستفاده از نیروهای آموزش دیده هر دو کشور برای اجرای پروژه های بزرگ بین المللی تاکید شد.
وی افزود: وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان از انتقال دانش ایران به کشور خود استقبال کرد و مقرر شد در زمینه لبه های فناوری(فناوریEDGE) با توجه به پیشرفت هایی که ایران در این زمینه داشته است، همکاری ها بیشتر شود.
لبه فناوری (فناوری EDGE) سرویسی روی موبایل و برخی وسایل الکترونیکی است که امکان ارتباط پرسرعت را از طریق آنتن های موبایل فراهم می آورد.
یزدانیان گفت: در این دیدار تفاهم شد از تجربه های ایران در بخش «اینترنت اشیا» و شبکه های دارای ظرفیت نوری و انتقال نوری نیز استفاده شود.
عبارت اینترنت اشیا، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی از سوی «کوین اشتون» استفاده شد. وی جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی از جمله اشیای بی جان، برای خود هویت دیجیتال دارند و به رایانه ها اجازه می دهند آنها را سازماندهی و مدیریت کنند. اینترنت شبکه ای است که افراد را به هم پیوند می زند ولی با اینترنت اشیا، موجودات بی جان به هم متصل می شوند.
سرپرست دانشکده پست و مخابرات یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در بازسازی مرکز آموزش مخابرات افغانستان داشت و این امر سبب شد علاقه افغانستان برای برخورداری از همکاری ها و تجربه های ایران بیش از گذشته شود.
یزدانیان سفر وزیر مخابرات و فناوری افغانستان را نشانه ای از این علاقه دانست و گفت: هیات افغانستان تلاش دارد فعالیت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با ایران را گسترده تر از پیش کند.
«عبدالرزاق وحیدی» وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان دوشنبه هفته گذشته در صدر یک هیات برای دیدار با همتای ایرانی خود و آگاهی از پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه شبکه های ارتباطی، به تهران سفر کرد.
وحیدی، شامگاه چهارشنبه گذشته با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار همچنین دو طرف برای گسترش همکاری در بخش توسعه شبکه و زیر ساخت و پست بانک، سه سند همکاری امضا کردند.
براساس آمارهای دولت افغانستان، ایران جایگاه نخست را در میان شرکای اصلی این کشور در سال گذشته داشت و صادرات ایران به این کشور به رقم 1.5 میلیارد دلار رسید.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید