Performancing Metrics

تقسیم منابع محدود به طور عادلانه برای همه شهرها در بودجه | اتاق خبر
کد خبر: 301510
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 19:05
سخنگوی دولت مطرح کرد:
سخنگوی دولت گفت: منابع محدود به طور عادلانه برای مشهد و دیگر شهرها تقسیم شود.

سخنگوی دولت گفت: منابع محدود به طور عادلانه برای مشهد و دیگر شهرها تقسیم شود.

محمدباقر نوبخت در حاشیه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «بودجه استان‌ها قطعی نشده است»، اظهار کرد: در هفته آینده ارقام جمع‌بندی و کامل می‌شود.

وی با اشاره به دو نکته مهم در رابطه با شهر مشهد،‌ اظهار کرد: در ارتباط با موضوع حاشیه‌نشینی شهر مشهد عنوانی به نام توسعه و عمران شهر مطرح شده که ردیف بودجه خاصی به این منظور اختصاص داده می‌شود. هم‌چنین با توجه به نام‌گذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ردیف خاصی از بودجه نیز به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

وی در پاسخ به اختصاص یافتن بودجه خاصی با عنوان بودجه زیارت برای مشهد، تصریح کرد: این بحث در ابتدا مطرح شده اما زمانی که در مجلس طرح می‌شود نمایندگان دیگر شهرها نیز مانند قم و شیراز خواستار این بودجه می‌شوند. در حال حاضر بودجه زیارت به سه محل مشهد، قم و شیراز اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان بودجه و برنامه‌ریزی اظهار کرد: اعتبار مناسبی به این منظور که هیچ مکانی مقدس‌تر از مشهد نیست باید برای این شهر در نظر گرفته شود اما این اعتبار باید برای شهرهای دیگر نیز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تخصیص بودجه به حوزه کشف‌رود، اظهار کرد: مبلغ پرداختی این بودجه از محل ماده 10 و 12 در نظر گرفته شده است به همین دلیل در پرداخت بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان این‌که «نمی‌توانیم تنها به شهر مشهد توجه کنیم»، گفت: با توجه به حضور زائران در این شهر بودجه مناسبی در نظر گرفته می‌شود اما باید توجه داشت برای تمام کشور بودجه‌های مربوطه در نظر گرفته شود.

سخنگوی دولت با اشاره به سفر گذشته رییس جمهور به مشهد، تصریح کرد: در این سفر 78 پروژه و طرح با اعتبار 975 میلیارد تومان در مدت زمانی دو تا سه سال در نظر گرفته شده است. به رغم تمام محدودیت‌ها 600 میلیارد تومان از این بودجه اختصاص داده شده است. در حال حاضر 44 طرح استان 100 درصد اعتبار را دریافت کرده‌اند. تا خرداد 95 برای پرداخت بودجه فرصت داریم.

منبع: ایسنا 

نظرات