Performancing Metrics

پیشرفته ترین ناوشکن امریکایی به دریا افتاد | اتاق خبر
کد خبر: 301665
تاریخ انتشار: 21 آذر 1394 - 18:02
بزرگترین و پیشرفته ترین ناوشکن امریکایی برای اولین بار به دریا افتاد تا آزمایشات جدیدی را در دریاهای آزاد تجربه کند.

بزرگترین و پیشرفته ترین ناوشکن امریکایی برای اولین بار به دریا افتاد تا آزمایشات جدیدی را در دریاهای آزاد تجربه کند.

بزرگترین و پیشرفته ترین ناوشکن امریکایی برای اولین بار به دریا افتاد. این ناوشکن USS Zumwalt نام داشته و ساخت کارخانه کشتی سازی Bath Iron Works است. ساخت این کشتی از هشت سال قبل آغاز شده بود و برای پشت سر گذاشتن آزمایشات اولیه به دریاهای آزاد راه یافت تا کارشناسان بتوانند به بررسی های بیشتر خود ادامه دهند.

USS Zumwalt با ساختار شیب دار و زاویه های تند، اولین مدل از کشتی موجود در این کلاس است. برخی بر این باورند که این کشتی گواهی از آینده نیروی دریایی امریکا خواهد بود. کاپیتان James Kirk درباره این کشتی می گوید : « این کشتی از جدیدترین فناوری های روز دنیا برخوردار شده تا بتواند خدمات متفاوتی را که پیش از این ممکن نبوده، ارائه کند. USS Zumwalt علاوه بر طراحی و شکل متفاوت از ساختار جدیدی برخوردار شده تا بتواند نقطه عطفی در ساخت کشتی های آینده باشد.»

این ناوشکن در کلاسی طراحی شده که علاوه بر اقیانوس در آب های کم عمق نیز می تواند به حرکت خود ادامه دهد. اما این ناوشکن برای انجام وظایف خاصی مانند حفاظت از کشتی های بزرگتر، شلیک به اهداف زمینی طراحی شده است.

این ناوشکن از عملکرد متفاوتی نسبت به سایر ناوها برخوردار است. این ناو علاوه بر اینکه بسیار اتوماتیک است با استانداردهای نیروهای دریایی نیز همخوانی دارد. از دیگر قابلیت های این ناوشکن باید به برخورداری از سلاح های لیزری پیشرفته اشاره کرد.

اولین آزمایشات ثبات Zumwalt برای ورود به دریاهای آزاد و انجام ماموریت های مختلف آغاز شده است. این ناوشکن با الهام از سبک معماری های tumblehome که در کشتی های جنگی چوبی که در اوایل قرن نوزدهم وجود داشتند، ساخته شده است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید