Performancing Metrics

ظرفیت تولید گاز ایران ۲۶۰ میلیارد متر مکعب شد | اتاق خبر
کد خبر: 301679
تاریخ انتشار: 21 آذر 1394 - 20:26
معاون وزیر نفت اعلام کرد
حمیدرضا عراقی با اشاره به تدوین و اجرای طرح جامع صنعت گاز در ایران گفت: پیش‌بینی می شود با اجرای این پروژه تحولات جدیدی در صنعت گاز ایران در طول یک برنامه ۶ ساله به وجود آید.

حمیدرضا عراقی با اشاره به تدوین و اجرای طرح جامع صنعت گاز در ایران گفت: پیش‌بینی می شود با اجرای این پروژه تحولات جدیدی در صنعت گاز ایران در طول یک برنامه ۶ ساله به وجود آید.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه این طرح دارای ۳۰۰ ماژول است که پیاده سازی آن بسیار مهم و دستاوردهایی برای صنعت گاز کشور به همراه دارد، به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و جهان اشاره و تصریح کرد: ایران با دارا بودن مزیت‌هایی همچون کوتاه ترین مسیر به بازارهای گازی، بزرگترین ظرفیت تولید گاز در جهان، دارنده زیر ساخت‌های بزرگ برای صادرات گاز به نقاط مختلف، نیاز به حداقل سرمایه گذاری و داشتن امکان صادرات، می تواند به راحتی روابط بین‌الملل خود را افزایش دهد.

این مقام مسئول، صادرات گاز به عراق را یک پروژه مهم و استراتژیک عنوان کرد و افزود: بر اساس این قرارداد، برای نخستین بار در کشور، و انجام ۲.۲۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری و  پس از  آن از محل درآمد فروش گاز سرمایه گذار بخش خصوصی، سود خود را دریافت می کند و این یک فرصت خیلی خوب برای کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به اینکه ایران با داشتن ۳۴ تریلیون مترمکعب ذخایر گازی دارای بزرگترین ذخایر هیدروکربوری در جهان است، اظهار داشت: ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی با تولید ۱۷۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی رتبه چهارم را در تولید گاز و با همین میزان مصرف رتبه چهارم را از لحاظ مصرف در جهان به خود اختصاص داده است.

عراقی با اشاره به وجود ۱۰ مجتمع پالایش گاز در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۲۶۰ میلیارد متر مکعب، تبیین کرد: بیش از ۱۰ خط سراسری وظیفه انتقال گاز در کشور را برعهده دارند و طول خطوط انتقال گاز کشور هم اکنون به بیش از ۳۶ هزار کیلومتر رسیده است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید