Performancing Metrics

در مبارزه اول با تمام توان به مصاف ایران نرفتیم | اتاق خبر
کد خبر: 301693
تاریخ انتشار: 21 آذر 1394 - 23:59
مهماندوست:
سرمربی ایرانی تکواندوی آذربایجان گفت: چون در نیمه نهایی با کره جنوبی بازی داشتیم، در مرحله گروهی با تمام توان به مصاف ایران نرفتیم.

سرمربی ایرانی تکواندوی آذربایجان گفت: چون در نیمه نهایی با کره جنوبی بازی داشتیم، در مرحله گروهی با تمام توان به مصاف ایران نرفتیم.

 رضا مهماندوست درباره قهرمانی با تیم آذربایجان در جام جهانی تکواندو، اظهار کرد: ما در گروهی قرار گرفته بودیم که تیم اول جهان یعنی ایران و تیم سوم جهان ازبکستان و همچنین بلژیک که از سه قهرمان جهان(آرون کوک، جواد آچاپ و مهمد کتبی) استفاده می‌کرد هم گروه ما بودند.

 وی ادامه داد: مسابقات سنگینی بود اما با تجربه ای که من داشتم تیم را بسیار آماده چه از لحاظ بدنی چه از لحاظ فنی راهی مسابقات کردم چون اطلاع داشتم که ماراتن سختی پیش روی ما خواهد بود.

 مهماندوست با اشاره به اینکه در مرحله گروهی تمام توان تیمش را برابر ایران نگذاشت، گفت: می‌دانستیم اگر در گروهی ببازیم باز هم در گروهمان اولیم اما ایران به برد در مرحله گروهی نیاز داشت چون اگر می باخت حذف می‌شد. ما تمام توانمان را در بازی با ایران در مرحله گروهی نگذاشتیم چون در نیمه نهایی با کره مبارزه داشتیم و بعد فینال نیز با استراحت کم آغاز شد.

 او در خصوص انتخابش به عنوان بهترین مربی رقابتها گفت: این سومین بار است که من این افتخار را پیدا کردم که دو بارش با ایران بوده است. البته با ایران دو بار هم بهترین مربی آسیا شدم. من به بهترین بودن فکر نکردم، سعی کردم بهترین کار را انجام بدهم و از نظر من همه تیم بهترین بودند.

 مهماندوست در خصوص کسب یک سهمیه المپیک ریو بیان کرد: ما یک سهمیه داریم که از رنکینگ بود که به المپیک راه یافت. ماه بعد در ترکیه برای یک سهمیه دیگر مبارزه می‌کنیم و هر کس که آماده‌تر باشه حضور پیدا می‌کند.

 سرمربی تیم ملی آذربایجان همچنین افزود: رادیک عیسی‌یف نفری بود که سهمیه المپیک را برای آذربایجان گرفت. بعد از طلای جهان و طلای بازیهای اروپایی، عیسی‌یف انگیزه هایش را از دست داده بود. من خیلی روی روح و روانش کار کردم تا دوباره انگیزه اش برگشت چون بسیار اراده قوی لازم است تا در تمرینات من کسی دوام بیاورد. او از تکواندو خسته شده بود زیرا مدام در تمرین و مسابقات بود.

 سرمربی سابق تیم ملی در خصوص ملی پوشان المپیکی ایران اذعان کرد: هر سه بازیکن ایران بسیار خوب و فنی هستند. البته جای اسبقی بسیار خالی است. او فقط بد شانس بود که آسیب دید و از کورس قهرمانی جا ماند. فکر می‌کنم خیلی بهتر از این شش نفر که برای المپیک انتخاب شدند، است. دلم خیلی برایش سوخت زیرا بازیکن جنگنده و نترس و یکی از شانسهای کسب طلای المپیک بود.

 مهماندوست با اشاره به عوامل موفقیت تکواندوی آذربایجان همراه او گفت: نظم، شناخت دقیق تکواندوی مدرن، مدیریت در زمین، آمادگی روحی، پیدا کردن شخصیت انفرادی و تیمی، آمادگی بدنی بالا و انگیزه های بزرگ و ساختار بلند قد نمونه‌ای از عوامل موفقیت هستند.

 وی با اشاره به اینکه نباید برد را برای تکواندوکاران ایرانی دانست خاطر نشان کرد: از شش نفر تیم ما، چهار نفر آذری هستند و نمی‌دانم چرا بعضی ها به دروغ می‌نویسند اکثرا ایرانی بودند. نمی دانم دنبال چه هستند، این دو تا ایرانی هم هیچوقت عضو تیم ملی نبودند و هیچ اعزامی نداشتند. حالا که بعد از یکسال تمرین سخت، اینها شرایط خوبی پیدا کرده‌اند، برای همه شیرین شدند. خیلی جالب است که حتی زمانی که آذربایجان آمدند هیچکس آنها را نمی‌شناخت. جالب‌تر اینکه آیخان تقی زاده آذربایجانی که پنجاه نسلش آذری هستند را هم ایرانی معرفی می‌کنند و هیچ اسمی از سعید قلی اف که یکی از ستونهای تیم بود را نمی‌برند.

 وی گفت: چرا با دروغ می‌خواهیم لذت برد آذری ها را کمرنگ کنیم. بیاییم باور کنیم بقیه هم زحمت می‌کشند و دچار غرور نشویم.

 مهماندوست در خصوص امکانات تیم آذربایجان گفت: امکانات خاصی نیست و امکانات خیلی کمتر از کمپ تمرینی ایران است. زمانی که من آذربایجان رفتم فقط یک تشک قدیمی تکواندو بود و دیگر هیچ. نه سالن وزنه و نه امکانات برای تمرینات بدنی داشتیم. هنوز هم ما گرفتار کمبود امکانات و حتی جایی اختصاصی برای خوابگاه و کلینیک هستیم.

وی با بیان اینکه اگر امکانات تمرینی ایران را داشتم خیلی کارها می‌کردم اذعان کرد: اگر امکانات و نفرات ایران دست من بود خیلی کارها می‌کردم. ایران لیگ برتر و باشگاه های مختلفی دارد. در کل آذربایجان شاید بیست باشگاه تکواندو نداشته باشد که آنهم با امکانات کم و آگاهی کم مربیان است.

 وی در پایان گفت: من تمام تلاشم در این یکسال جمع کردن امکانات و افزایش آگاهی مربیان بوده است. خدا یک همتی به من داده که خستگی ناپذیرم و هیچوقت نا امید نمی‌شوم که این را هم به شاگردانم یاد می‌دهم.

منبع: اینا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید