Performancing Metrics

بیکاری جوانان ۳ برابر نرخ عمومی | اتاق خبر
کد خبر: 301832
تاریخ انتشار: 22 آذر 1394 - 12:47
سازمان جهانی کار اعلام کرد:
سازمان جهانی کار با اشاره به بیکاری ۷۴.۵ میلیون جوان در کشورهای مختلف جهان، اعلام کرد: نرخ بیکاری جوانان ۳ برابر بیکاری در سایر گروه‌ها است.

سازمان جهانی کار با اشاره به بیکاری ۷۴.۵ میلیون جوان در کشورهای مختلف جهان، اعلام کرد: نرخ بیکاری جوانان ۳ برابر بیکاری در سایر گروه‌ها است.

 

سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره وضعیت بیکاری جوانان اعلام کرد: دولت، کارگران و کارفرمایان باید زمینه‌های آموزش جوانان در بروز خلاقیت‌ها، نوآوری و کارآفرینی را فراهم کنند و اینها بهترین خدمت به جوامع محسوب می شود.

واقعیت جهان امروز این است که بسیاری از زنان و مردان جوان از فقدان فرصت های شغلی مناسب رنج می برند و این وضعیت در آینده با تغییرات آب و هوایی تشدید می شود. در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در جهان بیکار هستند.

آنچه که نگران کننده است، اینکه ۷۴.۵ میلیون نفر از این تعداد را جوانان تشکیل می دهند که بیکار هستند. به عبارت دیگر، جوانان سه برابر بیشتر از سایر گروه ها بیکارند. تلاش برای حل این مسائل نیاز دارد تا دولت ها، کارفرمایان و کارگران گرد هم آیند.

باید در مورد سیاست‌ها، راهبردها، اقدامات، نقش و مسئولیت های کارگران، کارفرمایان و دولت ها فکر کنیم. یافتن راه حل مستلزم آن است که استعداد، خلاقیت، پویایی و روح نوآوری و کارآفرینی در جوانان فعال و توانمند تقویت شود.

سازمان بین المللی کار در زمینه گسترش اشتغال جوانان معتقد است با پشتیبانی کافی از زنان جوان و با استعداد و مردان می توان زمینه کار مناسب را ایجاد کرد و علاوه بر آن، شرایط اشتغال زایی از طریق جوانان برای بسیاری دیگر از کارجویان نیز فراهم می شود.

مراکز کارآفرینی جوانان در کنیا، تانزانیا و اوگاندا توانسته منجر ایجاد فرصت های شغلی برای جویندگان شغل از طریق توسعه کارآفرینی در انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت مواد زائد، کشاورزی و دیگر بخش ها شود.

همچنین در آمریکای مرکزی و جمهوری دومینیکن، در بنگلادش و سایر نقاط از طریق آموزش تکنسین خورشیدی فرصت اشتغال و درآمد برای مردان و زنان جوان فراهم شده است.

منبع: مهر 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید