Performancing Metrics

پیشنهادات اتاق اصناف ایران در تدوین برنامه ششم لحاظ شود | اتاق خبر
کد خبر: 301849
تاریخ انتشار: 22 آذر 1394 - 13:38
نماینده اتاق اصناف ایران در استان فارس گفت: جامعه بزرگ اصناف، ظرفیت عظیمی است که می تواند در اقتصاد بین الملل نقش آفرینی کند.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان فارس گفت: جامعه بزرگ اصناف، ظرفیت عظیمی است که می تواند در اقتصاد بین الملل نقش آفرینی کند.

 مجید شجاع افزود: اصناف با ۳ میلیون واحد صنفی در بخش های تولیدی، توزیعی ، خدمات و خدمات فنی ، بزرگترین بخش خصوصی توانمند کشور هستند که می توانند در اقتصاد کشور نقش ایفا کنند.
وی ادامه داد: سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی با وجود داشتن بیش از ۶۶۰۰ واحد تولیدی ، در حال حاضر ۱۷ درصد است در حالی که توان و ظرفیت اصناف بیش از این برآورد می شود.
شجاع همچنین سهم اصناف در صادرات غیرنفتی را ۵۰۰ میلیون دلار ذکر و اظهار امیدواری کرد این میزان در برنامه ششم به دو برابر افزایش یابد.
وی در عین حال گفت: اکنون بیش از ۹۰ درصد حجم تجارت در دنیا در قالب سازمان تجارت جهانی انجام می شود که کشور ما عضو آن نیست ضمن اینکه ایران با وجود داشتن امکانات خدادادی فراون هنوز حتی در ردیف ۲۰ کشور اول اقتصادی جهان ( G20 ) قرار ندارد.
شجاع با اشاره به پیشنهادهای ارائه شده از سوی اتاق اصناف ایران برای گنجاندن در تدوین برنامه ششم توسعه اظهار امیدواری کرد پیشنهادات نمایندگان اتاق اصناف ایران مورد توجه قرار گیرد و در این برنامه لحاظ شود.
وی با اشاره به اهداف مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت اقتصاد ملی، توجه به اقتصاد داخلی یکی از شاخص های ارزشمند در این رویکرد است.
شجاع خواستار حضور نمایندگان اتاق اصناف ایران در جلسات مربوط به اقتصاد مقاومتی شد.
وی توجه جدی به بنگاه های کوچک و متوسط را برای ایجاد اشتغال در کشور ضروری خواند و افزود: توجه به بنگاه های کوچک و متوسط تجربه ارزشمندی است که کشورهایی همچون کره جنوبی، ترکیه و ایتالیا را به عنوان الگوهای جهانی مطرح کرده است. در ترکیه ۷۸ درصد اشتغال مربوط به بنگاه های کوچک است.

منبع: اتاق اصناف ایران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید