Performancing Metrics

تجمیع "انرژی" در یک وزارتخانه گام مثبت دولت است | اتاق خبر
کد خبر: 301853
تاریخ انتشار: 22 آذر 1394 - 13:47
یک کارشناس حوزه انرژی گفت: تجمیع سیاست‌گذاری حوزه انرژی در یک وزارتخانه و در دست گرفتن سکان کار توسط یک مدیر قطعا می‌تواند اثرات خوبی را برای کشور داشته باشد.

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: تجمیع سیاست‌گذاری حوزه انرژی در یک وزارتخانه و در دست گرفتن سکان کار توسط یک مدیر قطعا می‌تواند اثرات خوبی را برای کشور داشته باشد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا عزیز‌الله حاج‌ولی با اشاره به مطرح شدن ادغام وزارت نفت و نیرو و تشکیل وزارت انرژی در لایحه برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: چندین سال است که تجمیع وزارتخانه نفت و نیرو مطرح بوده، اما هیچ‌گاه صحبتی از سازمانی شدن وزارت نیرو نبوده است.

وی ادامه داد: اعتقاد شخصی من این است که اگر متولی انرژی کشور یکی باشد قطعا می‌توان در توزیع و تامین سوخت و انرژی کارهای مفید‌تری را انجام داد.

 مدیرعامل شرکت تولید برق عسلویه با بیان این‌که وزارت نفت تامین‌کننده سوخت نیروگاه‌ها است، تاکید کرد: اگر وظیفه تمام مواردی که در حوزه انرژی است زیر چرخ یک مجموعه قرار بگیرد می‌تواند موجب ارتقاء انرژی در کشور باشد.

 حاج‌ولی با اشاره به سیاستگذاری حوزه آب اظهار کرد: با توجه به این‌که بخش آب متفاوت از برق است و مخارج آب در حوزه‌های کشاورزی شرب و صنعتی تقسیم می‌شود و به نوعی هیچ ارتباطی با وزارت انرژی ندارد، می‌توان گفت که باید مطالعه بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

 وی ادامه داد: باید در حوزه نیروگاه آبی مشکلات اصلی را پیدا کرد به طور مثال به دلیل این‌که بیشترین مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است می‌توان گفت که اگر وزارت نیرو با وزارت کشاورزی متصل شود، می‌توان منافع خوبی را برای کشور به ارمغان آورد.

به گفته این کارشناس حوزه انرژی، زمانی که درباره‌ی ادغام وزارتخانه صحبت می‌شود باید تمام کارهای عمرانی و اجرایی در یک وزارتخانه قرار گیرد.

 حاج‌ولی اظهار کرد: به اعتقاد من تجمیع انرژی منهای دیدگاه‌های بخشی‌نگری که در این حوزه وجود دارد، می‌تواند اثرات خوبی را برای کشور به وجود آورد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید